wsipnet - platforma e-learningowa

Chciałabym Was wszystkich poinformować, że link do platformy wsipnet umieszczam na bocznym pasku "Tu warto zaglądać". Dzięki temu możecie bezpośrednio z naszego bloga przechodzić na platformę. Przypominam osobom, które jeszcze się nie zalogowały o wykonanie tej czynności do końca ferii. Okres ochronny się skończył. Kto nie ma kodu, proszę zgłosić się do mnie. W klasach pierwszych i w klasach drugich ruszamy z nowym działem, w związku z tym będę podsyłać Wam treningi przed kartkówkami i przed sprawdzianami. Wy, jako uczniowie macie także dostęp do Waszego podręcznika online, także możecie wykonywać ćwiczenia bezpośrednio na platformie.




rodzinnych plakatów ciąg dalszy

Jak już wspomniałam wczoraj, dziś na tapetę poszły prezentacje wykonane przez uczniów klasy Ia. Wasze plakaty również były bardzo ciekawe i kreatywnie wykonane. Każdy wykonał je na miarę swoich możliwości. Trzy uczennice wykonały także prezentacje w programie Power Point. Jedną z nich zamieszczam poniżej, jak również niektóre plakaty. Niestety nie mogę umieścić wszystkich plakatów, ponieważ jakoś źle mi się wgrywa zbyt duża ilość zdjęć, po drugie - z powodu praw autorskich -  są osoby, które umieszczały prawdziwe zdjęcia swoich rodzin.
Wszystkie prace ocenione zostały według tych samych kryteriów, co klasa I b. 

Plakatowo i rodzinnie

Ostatnim większym zadaniem domowym klas pierwszych było wykonanie plakatu do tematu "Ich und meine Familie". Na pierwszy ogień mojego sprawdzania poszła klasa Ib. Jutro przyjdzie kolej na Ia.
Stworzyliście świetne plakaty: niektóre były bardzo proste, bez żadnych dodatków, inne natomiast bardzo kolorowe i kreatywne.
Ponieważ, jak wiecie, było to zadanie w formie plakatu bądź prezentacji przy ocenianiu brałam pod uwagę następujące kryteria:

Treść (zgodność z tematem, bogactwo informacji oraz słownictwa)  - maksymalnie 10 pkt
Organizacja tekstu ( spójność, długość i przejrzystość) -  maksymalnie      5 pkt
Poprawność językowa (gramatyka, błędy leksykalne, ortograficzne) - maksymalnie 10 pkt
Wykonanie (sposób wykonania, estetyka, kreatywność, ogólne wrażenie) - maksymalnie 5 pkt.

Za całą pracę mogliście otrzymać  maksymalnie 30 pkt. Poszczególne oceny wyłaniam według naszego PSO. Poniżej zamieszczam wybrane zdjęcia Waszych prac. ;-)




grafika: www.office.microsoft.com

Paczka z Deutsche Welle

Dotarły do Was nagrody za wykonanie filmiku mikołajkowego!
Paczka pojawiła się w szkole wczoraj, i z całkiem ciekawą zawartością.
Poszerzyła się nasza biblioteczka z języka niemieckego - dostaliśmy dwa świetne słowniki, kilka płyt, przeznaczonych do ćwiczeń ze słuchu, fajne filmiki na lekcje z realioznawstwa  oraz mapki Niemiec. Na pewno wykorzystamy te materiały na naszych lekcjach.  W paczce znalazły się także notatniki, które wykorzystam jako kartki na Wasze kartkówki (nie będziecie narzekać, że w zeszytach już brak)  ;-)  
Wy natomiast otrzymaliście kostki Rubika, bawełniane siatki oraz tabelki - ściągi z odmianami czasowników nieregularnych. Kto chciał mógł sobie wziąć także mapkę Niemiec.
Także gadżety całkiem niezłe. Myślę, że macie poczucie docenienia i znowu mogliście się przekonać, że to, co robimy z pasją, chęcią, zaangażowaniem, sercem  i szczerze zawsze, wcześniej czy później, zostanie nagrodzone, dostrzeżone, docenione.....
Także nie pozostajemy bierni, oczy i uszy mamy szeroko otwarte i czekamy na nowe wyzwania;-)

Korespondencja trwa!

W końcu po świątecznej przerwie dotarły odpowiedzi na Wasze ostatnie listy! To już trzecia tura;)  Mam też informację, że paczka została wysłana i powinna do nas dotrzeć pod koniec tego tygodnia.
W przyszłą środę, t.j. 18 stycznia spotykamy się jak zwykle o 7.15 w sali numer 5. Omówimy treść kolejnych listów - tym razem piszecie o bliskich znajomych, przyjaciołach, przyjaciółkach, o tym jak lubicie spędzać razem czas......
Zastanowimy się także, co ma znaleźć się w naszej paczce, którą WY przygotujecie dla Waszych korespondencyjnych partnerów.
Tymczasem uzupełniajcie informacje o Waszych kolegach i koleżankach i myślcie, jakie pytania chcielibyście im jeszcze zadać....
Widzimy się za tydzień w środę!
 

grafika: http://office.microsoft.com/pl-pl/images/?CTT=97

Erfolg - sukces

Poradnik Hani  znacie już na pewno wszyscy... powstał już jakiś czas temu i przez cały czas był modyfikowany i urozmaicany przez nią o nowe narzędzia, które jej się spodobały i dzięki którym okazało się, że nauka niemieckiego przychodzi jej dużo łatwiej, a co ważniejsze efektywność jej nauki naprawdę wzrosła!
Mam już jednego syna, 10-letniego Mateusza, ale Hania to takie moje przybrane dziecko -  Wunderkind;)  Ta mega - nadaktywna dziewczyna w końcu została dostrzeżona i doceniona i w końcu osiągnęła wielki sukces!
Jakiś czasu temu dowiedziałam się o konkursie "Moj@ Edukacja", organizowanym przez Fundację Teraz Edukacja oraz firmy iSource i Think Global. Od początku wiedziałam, że jest to coś dla Hani. I tak też się stało, przez parę miesięcy Hania solidnie pracowała nad swoją prezentacją, zmieniła jej szatę graficzną, wypróbowała i przetestowała narzędzie technologiczne, które staram się wprowadzać na naszych lekcjach języka niemieckiego. Na własnej skórze przekonała się, jak one funkcjonują oraz w czym są przydatne. Jej chęć do działania, zapał i energia były godne pozazdroszczenia. Krok po kroku, schodek po schodku, szczebelek po szczebelku powolutku przybliżała się do celu, jakim od początku był SUKCES.
W końcu zatwierdziłyśmy wersję ostateczną, Hania zgłosiła swoją prezentację, wypełniła formularz i zaczęło się odliczanie... Cierpliwie czekała na werdykt, a gdy w końcu otrzymała zaproszenie do Warszawy myślę, że uwierzyła, że warto! 9 stycznia udałyśmy się obie do Warszawy na konferencję.
Od samego początku wiedziałam, że praca Hani jest świetna, jedyna w swoim rodzaju, wykonana z pasją i sercem - takie zaangażowanie musi zostać dostrzeżone! HANIA  jest tego żywym przykładem;) Cieszę się razem z nią i duma mnie rozpiera!
HANIA zdobyła II miejsce w tym konkursie w kategorii uczniowie gimnazjum!!

Przy tej okazji chciałam także podziękować WAM wszystkim - moim wspaniałym uczniom, chcącym się uczyć, chcącym próbować i eksperymentować, w sumie to dzięki Wam ten blog istnieje, to dzięki Wam chce mi się go prowadzić. Dzięki Wam również w kategorii nauczyciele uzyskałam także II miejsce w tym konkursie, i to właśnie za nasz szkolny blog z języka niemieckiego deutschfun;) 
Dla mnie jest to więc podwójny powód do radości. 
Mam nadzieję, że Hania stanie się dla Was przykładem do naśladowania i zastrzykiem motywacji do dalszej nauki! naprawdę WARTO! 
Jeśli chodzi o samą Hanię to wierzę, że się dopiero rozkręca i jeszcze NAM wszystkim pokaże;) 
A jeśli chodzi o mnie to życzę sobie cały czas takich uczniów i oby było Was jeszcze więcej!!!
Więcej informacji o konkursie, jego przebieg i wynikach znajdziecie tutaj

grafika:  www.pixelio.de 

konkurs językowy

Wczoraj 5 stycznia 2012 roku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pawłowicach odbył się Międzyszkolny Powiatowy Konkurs z Języka Niemieckiego.
Konkurs przeznaczony był dla uczniów z II i III klas gimnazjum. Pierwszym etapem był test leksykalno-gramatyczny z elementami realioznawstwa.
Z naszego gimnazjum udział w konkursie wzięła maksymalna możliwa liczba uczestników, a dokładnie 4 uczestniczki w składzie:
Karolina Knapik i Marysia Orszulik z klasy IIIb oraz Paulina Herman i Nikola Kulik z klasy IIIa.
Do tej części konkursu przygotowywałyśmy się także w okresie międzyświątecznym i muszę z przyjemnością napisać, że Wasze poświąteczne poranne wstawanie opłaciło się, ponieważ z naszej szkoły do drugiego etapu zakwalifikowały się aż 3 dziewczyny!!  HUUURRRAAA!!! Naprawdę jest się z czego cieszyć, ponieważ spośród wszystkich uczestników (a było Was chyba 30)  do II etapu przechodzi tylko 10 osób.
Serdecznie gratuluję Karolinie, Paulinie oraz Nikoli. Dziewczyny już możecie zacząć obmyślać Waszą wizję prezentacji multimedialnej pod tytułem "Ich und meine Umgebung".
Ogromne brawa należą się również Marysi, której zabrakło naprawdę niewiele. Mimo to osiągnęła wynik ponad 50%, co jest powodem do dumy. Tobie również serdecznie gratuluję.
Mówiłam Wam, że będzie dobrze! A w drugim etapie będzie jeszcze lepiej!  ;-)


grafika: www.pixelio.de

platforma e-learningowa

UWAGA !  Klasy pierwsze!
Zgodnie z obietnicą, udostępniam wszystkim zarejestrowanym na platformie WSiP treningi przed kartkówkami, dzięki którym na pewno jeszcze lepiej przygotujecie się do sprawdzianu;)  Sam trening przed sprawdzianem udostępnię Wam dopiero 13 stycznia.
Wszystkie treningi przed kartkówkami będą dostępne do 16 stycznia, natomiast trening przed sprawdzianem do 17 stycznia. Limit czasowy dostaniecie tylko na trening przed sprawdzianem - 45 minut.
Viel Spaß beim Lernen!


grafika: www.pixelio.de

zawirowania noworoczne

Początek roku był dla mnie małym horrorem, jeśli chodzi o dalsze istnienie i funkcjonowanie naszego bloga, ponieważ porządkując różne rzeczy w sieci przez przypadek, a także brak wystarczającej wiedzy w tej materii usunęłam moje konto na youtube, a co za tym idzie wszystkie filmiki, jakie tam się znajdowały. A ponieważ jakiś czas temu straciłam te filmiki ze swojego twardego dysku, fakt ten przeraził mnie bardzo!
Dzięki Wam udało się odzyskać praktycznie wszystkie filmiki, blog odzyskał wczoraj swoją świetność sprzed tygodnia, założyłam nowe konto na youtube, tym razem o dobrze znanej Wam nazwie.
Wszystkie Wasze filmiki, scenki, czy też inne materiały, które za Waszą i Waszych rodziców zgodą umieszczam na youtube, znajdziecie teraz na profilu deutschfun. Poza tym w miarę możliwości starałam się umieszczać filmiki bezpośrednio w postach, dzięki czemu nie będziecie przekierowywani do serwisu youtube.
To teraz możecie sobie ponownie pobuszować na blogu;-)


grafika:  www.pixelio.de

Leseverstehen - praca z tekstem

Nowy Rok się zaczął a z nim pojawiły się nowe pomysły i nowe wyzwania. W świetnym programie storybird stworzyłam historię o pewnej rodzinie. Tytuł tej historyjki to "Die Familie Kessler". Oczywiście do tworzenia własnych opowieści w tym programie będę Was jeszcze zachęcać i na pewno dokładniej wytłumaczę co i jak, ale o tym w innym wpisie.
Waszym zadaniem będzie zapoznanie się z poniższą historią oraz napisanie odpowiedzi na zamieszczone pod nią pytania. Odpowiedzi nie należy wpisywać w komentarzach, lecz zapisać je na kartkach i dostarczyć do mnie w terminie dwóch tygodni, tzn. do poniedziałku 16 stycznia.