Der Kindertag na lekcji niemieckiego - granie i kodowanie

Klasy trzecie na wycieczce, klasy drugie po wycieczce - całkiem sporej liczby uczniów po prostu nie było w szkole. Natomiast z tymi, którzy byli utrwalaliśmy wiedzę grając, bawiąc się w niemiecki a nawet kodując. 

Klasy trzecie wybrały znany już i opisywany przeze mnie na blogu Quartett, czyli kwartet




Natomiast z klasami pierwszymi postanowiłam zakodować słowa, a potem zdania.  W tym celu wykorzystaliśmy, prezentowany już przeze mnie  ZAKODOWANY ALFABET.


 Najpierw uczniowie w parach dostali alfabet i mieli się z nim zapoznać. Następnie otrzymali czystą kartkę, na której mieli wykonywać kolejne zadania:

1.  Zakoduj obojętnie jaki wyraz poznany dotychczas na j.niemieckim. Zawiń karteczkę i wrzuć do pojemnika.
2. Wylosuj karteczkę (sprawdź czy nie masz swojej) - odkoduj słowo i przetłumacz na j.polski. Upewnij się, czy nie zawiera błędu, jeśli zawiera - popraw błędy. Ponownie zagnij karteczkę i wrzuć do pojemnika. 
3. Wylosuj karteczkę (dopilnuj, aby nie trafić na swoją) i z podanym słowem ułóż zakodowane zdanie zgodnie ze schematem:   podmiot + czasownik + reszta zdania. 
Zegnij i zwiń karteczkę i ponownie umieść w pojemniku.
4. Wylosuj karteczkę ponownie upewniając się aby nie trafić na swoją i odkoduj zakodowane zdanie, sprawdź poprawność. 







Czwartego zadania nie udało nam się zrealizować, dlatego dokończymy na kolejnej lekcji. W parach graliśmy także w kropkową odmianę czasowników. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz