W grupach i w parach staramy się pracować jak najczęściej. Ja osobiście życzę sobie tego więcej i więcej, bo niestety nie zawsze tak się dzieje.
W jaki sposób dzielę na pary lub grupy wykorzystując programy online, opisywałam TUTAJ.
Teraz przyszedł czas na podzielenie się tymi offlajnowymi spodobami! Jak zwykle inspirację czerpię podglądając moje koleżanki z Superbelfrzy Mini, opisujące swoje działania na blogu Zamiast Kserówki (który polecam bez względu na nauczany przedmiot i grupę wiekową).
Najczęściej na lekcjach pracujemy w parach. Nie lubię, gdy uczniowie sami dobierają się w pary. Nie lubię także, gdy pracują w "parach ławkowych". Postanowiłam wykorzystać patyczki laryngologiczne, tzw. SZPATUŁKI, jednocześnie trenując i powtarzając słownictwo niemieckie. W końcu to lekcje z języka niemieckiego, więc językowa wartość dodana musi być, nawet przy takich aktywnościach jak podział na pary. Patyczki przyczyniły się także do zwiększonej aktywności ruchowej na naszych lekcjach. Teraz odbywa się to dużo sprawniej, radośniej i z chęcią!
Tak więc mamy pary przymiotnikowe ;)
Mamy także pary rodzinne ;)
Najfajniejsze jest to, jak uczniowie szukają swoich par - ich bin Oma, wo ist Opa?
albo wer ist Vater? ;)
....oraz pary kolorystyczne, troszkę trudniejsze, ale uczniowie dają radę!
Od września pojawią się także nowe wariacje!
Super pomysł! Do wykorzystania!
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń