Bardzo lubimy kody QR - jedną misję już mieliśmy w ramach obchodów Dnia Spaghetti, do której zaprosiła nas nauczycielka z Włoch Pati ;)
Poniżej możecie zobaczyć zajawkę! Uczniowie w grupach skanowali kody QR, a ukryte pod nimi fragmenty przepisów musieli ułożyć w odpowiedniej kolejności i opublikować na naszej fejsbukowej grupie projektowej!
Poniżej możecie zobaczyć zajawkę! Uczniowie w grupach skanowali kody QR, a ukryte pod nimi fragmenty przepisów musieli ułożyć w odpowiedniej kolejności i opublikować na naszej fejsbukowej grupie projektowej!
QR kody pojawiły się także w ramach DNIA KOTA, który obchodziliśmy 17 lutego! Tym razem postanowiłam wykorzystać nowopoznane narzędzie do tworzenia kodów QR z dodatkową funkcją - quizu. Takie możliwości daje nam stronka http://mal-den-code.de. O tym, na czym polega i z czym się to je możecie przeczytać w moim artykule na blogu Superbelfrów.
Zadanie polegało na tym, że uczennice działając w parach miały za zadanie dowiedzieć się, jakie powiedzenie związane z kotami kryje się pod kodem QR. Aby to zrobić musiały najpierw rozwiązać krótki quiz na temat naszych wcześniejszych działań w projekcie (czyli np. słownictwo z przeciwieństw). Przy każdej możliwej odpowiedzi podane były numery kratek, jakie należy zamalować. Aby odczytać kod, należało oczywiście znać poprawne odpowiedzi aby zamalować prawidłowe pola ;) Tak więc, dzięki aktywności uczennice mogły powtórzyć wiedzę, troszkę wyżyć się artystycznie oraz skorzystać z nowoczesnych technologii.
Kolejnym zadaniem po rozszyfrowaniu kodów, było przetłumaczenie zwrotów oraz odnalezienie ich odpowiedników w naszym języku i ewentualne przetłumaczenie na niemiecki oraz zilustrowanie w aplikacji ToonDoo w postaci komiksu!
W wyniku Twórczej pracy dziewczyn powstały takie oto komiksy!!
Bardzo fajna sprawa z tym zamalowywaniem kodów. Kolejna nowość do wypróbowania na lekcji. Dziękuję za podzielenie się pomysłem.
OdpowiedzUsuńależ proszę bardzo! proszę napisać, jak się sprawdziło!
Usuń