W poprzednim wpisie wspomniałam o dniu budyniu ;)
Tak - 31 marca obchodzony jest międzynarodowy PuddingTag! W ramach naszego projektu uczniowie wybrali właśnie ten dzień, jako jeden do celebrowania! Tym razem skorzystaliśmy z dni wolnych w związku z egzaminami gimnazjalnymi i postanowiłyśmy ugotować budyń w szkolnej stołówce.
To była ta smaczna część działań. Ta językowa polegała na wybraniu puddingu spośród galerii zaproponowanej przez Panią Pati z Włoch: https://it.pinterest.com/4titania/puddingrezepte/. Wybraliśmy pudding jogurtowy z konfiturą. Dziewczyny pracując w parach zgromadziły słownictwo potrzebne do napisania przepisu i wszystko zanotowały na wirtualnej tablicy Padlet.
Następnie Karolina przetłumaczyła przepis z niemieckiego na polski, zapisując w dokumencie Google Docs:
W trakcie przyrządzania budyni dziewczyny robiły zdjęcia. Kolejnym etapem było stworzenie kolaży tematycznych ze zdjęć i opisanie w języku niemieckim poszczególnych etapów powstawania budyniu.
Na koniec, aby utrwalić i powtórzyć słownictwo dziewczyny zagrały w dwa quizy przygotowane przeze mnie tym razem w aplikacji Quizalize. Aplikacja bardzo podobna do Kahoota i Quizizza, jednak w wersji bezpłatnej nie ma dostępu do zestawienia wyników. Możemy tylko śledzić wyniki i postępy pojedynczych uczestników, co w zupełności wystarcza.
Powtarzaliśmy słownictwo związane z czynnościami dotyczącymi przygotowania budyniu oraz niezbędnych składników i naczyń. Oczywiście cały czas podglądaliśmy, co dzieje się na naszej międzynarodowej grupie Facebookowej oraz dziewczyny umieszczały zdjęcia i komentowały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz