ZAMIANA RÓL, czyli jak uczniowie stają się nauczycielami

Podobnie, jak w zeszłym roku uczennice Patrycja Puzoń oraz Klaudia Czyż z klasy IIb postanowiły wcielić się w role nauczycielek i przeprowadzić lekcję z języka niemieckiego.
Tym razem było to powtórzenie wiadomości z zakresu "Mein Tag" i lekcja została w całości poprowadzona w języku niemieckim, a wszystkie aktywności zostały przygotowane tylko i wyłącznie przez dziewczyny.
Ja byłam nagrywającą, dlatego za wszelkie nieostrości, poruszania, złe zbliżenia z góry bardzo przepraszam - jestem totalną amatorką w tej dziedzinie.
Przeprowadzona lekcja brała udział w konkursie organizowanym przez ORE ""Uczenie poprzez nauczanie - uczniowie prowadzą lekcje języka obcego, polegającym na przeprowadzeniu zajęć metodą LdL.
Niestety, dziewczynom nie udało się uzyskać żadnej nagrody ani wyróżnienia.
Jednak dla mnie są ZWYCIĘZCAMI!  Lekcję przeprowadziły rewelacyjnie, bardzo profesjonalnie, wykorzystały różne narzędzie web 2.0 aktywizując uczniów do pracy na lekcji. Dziewczyny musiały pokonać swoje wewnętrzne blokady, bariery i lęki.
Muszę przyznać także, że grupa dziewczyn uczestniczących w tych zajęciach także spisała się na medal!  Same wiecie, że byłam pod wrażeniem Waszych aktywności!
Wnioski z takiej lekcji:  uczniowie wspierają siebie nawzajem, pomagają, są bardzo aktywni,
w ogóle nie odczuwają potrzeby rozmawiania na inne tematy,chętnie odpowiadają na pytania i co najważniejsze - to sprawia im frajdę!
Na pewno to nie koniec nauczycielskich perypetii Patrycji i Klaudii - już bierzemy się za następny projekt.  A co do konkursu?  Nie od razu Rzym zbudowano! Dla mnie jesteście "dybeściary", a jak przeanalizujemy zwycięskie filmiki, to w przyszłym roku gra zaczyna się od nowa;-)

Poniżej zamieszczam filmik, przedstawiający materiał z lekcji, jaki został wysłany na konkurs.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz