Oprócz budowania relacji i atmosfery w klasie fajnie, jeśli zaraz na początku zadbamy również o odpowiednią motywację uczniów do działania.
Najlepszym sposobem są aktywności grupowe związane z burzą mózgów. Moim sprawdzonym sposobem są oczywiście chmury wyrazowe. Przy tej aktywności nie ma przegranych, zyskują wszyscy - bo tak naprawdę to od nas zależy, jak ustawimy poprzeczkę i jaka damy uczniom szansę.
U mnie poprzeczkę ustalają sami uczniowie. Grupa, która ma najwięcej przykładów, tym razem przetłumaczonych czasowników zyskuje największą liczbę plusów np.3 i później proporcjonalnie schodzimy w dół. Fajnie tak od razu pozytywnie wystartować, bez stresu, na luzie, w dodatku z myślą, że jednak coś pamiętam! Do tego współpraca i ustalanie ról w grupach podczas zadania - bezcenne ;) Aktywność oczywiście na określony czas - u mnie maks. 5 minut.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz