Pierwsze zajęcia w tym roku szkolnym

Dzisiaj poniedziałek i jak już wczoraj napisałam moja wyprawka poszła w ruch ;) Oprócz wyprawki wykorzystałam także pomysły innych kreatywnych nauczycieli na pierwsze lekcje! To jest fantastyczne właśnie, że możemy się tak inspirować wzajemnie, dzielić i remiksować pomysły.


Dla klas trzecich wykorzystałam świetną propozycję na lekcję powakacyjną opisaną przez Frau Buda . Wydrukowałam szablon harmonijki wakacyjnej, obrobiłam proponowany słowniczek i uczniowie wykazali się mega aktywnością i zaangażowaniem wycinając, klejąc i dopisując brakujące frazy. Na koniec bez żadnych oporów przeczytali swoje pomysły. 






Dla klas drugich wykorzystałam zrobione przez siebie kostki i kropkowe ćwiczenie na odmianę czasownika, które wymyśliłam remiksując zabawę zaczerpniętą z PRINTOTEKI. Ania po wysłuchaniu mojej niemieckiej propozycji kropek wykonała szablony a ja na kwadratowe białe puste kostki ponaklejałam niemieckie zaimki osobowe, także uczniowie pracując w parach rzucali kostką na przemian i zaznaczali  na planszy czasownik z odpowiednią dla zaimka końcówką. Aktywność bardzo się spodobała i pewnie będzie częściej przeze mnie wykorzystywana na lekcjach. 





Dla klas pierwszych, z którymi widziałam się pierwszy raz wykorzystałam facebookowy szablon Agaty Poręby, która na blogu Superbelfrów opisała swój pomysł. Dodałam do oryginału  informację o talencie i pasji i rozdałam uczniom do wypełnienia wedle ich uznania - mogli podzielić się ze mną tymi informacji, które chcieli. Jeszcze ich nie przeglądnęłam, ale już jestem ciekawa. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz