Rozgryzamy nowe narzędzie ;)

Takie nowe narzędzie znalazłam i chciałabym przy Waszej pomocy sprawdzić jego funkcjonalność i przydatność.
Pomożecie?? 
Spróbujmy wspólnie przetestować to narzędzie -  w puste pole proszę wpisać odpowiedź na podane pytanie. 
UWAGA!  Odpowiedź ma być udzielona w formie bezokolicznika.
W ten sposób uda nam się zebrać wiele zwrotów dotyczących Freizeit - czas wolny.
Można udzielać więcej niż jednej odpowiedzi, w okienku wpisujemy jednak tylko jedną odpowiedź, potem submit - zatwierdzamy i możemy wpisać ponownie zwrot, jeśli mamy takie życzenie.
Oczywiście zwroty mogą się powtarzać...
Zobaczymy co nam z tego wyjdzie ;)

Was machst du in der Freizeit?... at AnswerGarden.ch.




ZADANIE DODATKOWE!

UWAGA!
Kolejne zadanie na dodatkowe punkty z aktywności! Po wysłuchaniu "gadającego obrazka" odpowiedz na pytanie podane poniżej. Odpowiedzi należy dostarczyć do mnie do końca tygodnia lub wysłać mailem.




PYTANIA: 


Wie heiβt die Schule?
Wo liegt die Schule?
Wie viele Schüler und Schülerinnen besuchen die Schule?
Wann beginnt die Schule?
Was gibt es in der Schule?
Gdzie jest błąd w tekście?


Viel Spaß!!

Historyjki obrazkowe klas pierwszych!

Już jakiś czas temu prezentowałam program PIM PAM PUM oraz przykładową historyjkę obrazkową, jaką można właśnie w tej aplikacji stworzyć. Klasy PIERWSZE miały za zadanie przetrenować zastosowanie rodzajnika określonego w mianowniku (Nominativ), nieokreślonego w mianowniku (Nominativ) oraz w bierniku (Akkusativ), a także przeczeń. Dlatego zamiast zadawać serii zdań do przetłumaczenia w zeszycie zadań domowych, zachęciłam je do stworzenia takich historyjek obrazkowych pimpampum. Już sama nazwa aplikacji wywołuje pozytywne emocje, dlatego też grupa dziewczyn z Ia z entuzjazmem przyjęła dodatkowe zadanie i tak oto powstały świetne kreatywne, kolorowe historyjki obrazkowe;)


Schulsachen by Katarzyna Czyż




Schulsachen by Dominika Herman




Schulsachen by EwA




Zdania by DominikaK.




Die Schulsachen - Aneta K. by Aneta




Die Schulsachen Kinga Dziendziel by Kinga Dz.




Schulsachen by Dorota Pisarek




Schulsachen by Paulina O.




Klaudia by Klaudia




gabi by gabrysia




Wszystkie historyjki zostały przedstawione na lekcjach i posłużyły nam jako ciekawy materiał do autokorekty. Jedyną wadą tej aplikacji jest brak możliwości zwiększania czcionki, co zdecydowanie utrudnia nam czytanie tych historyjek na tablicy interaktywnej.

Dodatkowe ZADANIE!

Zgodnie z obietnicą zamieszczam dodatkowe zadanie dla chętnych uczniów (na moje szczęście i ku mojej radości są jeszcze tacy).
Jest to rozumienie tekstu słuchanego. Poniżej zamieszczam podcast pt: "Petra und ihr Gymnasium", a Waszym zadaniem będzie udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania.
Przygotowałam dwa zestawy pytań: I zestaw jest dla klas pierwszych, natomiast II dla klas drugich i trzecich. Na pytania odpowiadacie, jak zwykle całym zdaniem. Pamiętajcie, że połowa odpowiedzi zawarta jest zawsze w pytaniu.
Proponuję najpierw osłuchać się z tekstem, czyli słuchacie podcastu 2-3 razy, potem czytacie pytania, tłumaczycie sobie i dopiero wtedy zaczynacie słuchać starając się wyłapać konkretne informacje. Oczywiście w każdej chwili możecie nacisnąć pauzę, przewinąć i odsłuchać jeszcze raz. Wykonane zadanie oddajecie mi w szkole lub wysyłacie mailem - jak Wam wygodniej.





PYTANIA 

zestaw I - klasy pierwsze:

1. Wie ist das Gymnasium?
2. Ist die Klasse groß?
3. Wie viele Jungs sind in der Klasse?
4. Was machen die Schulfreunden am Samstagen?
5. Wie sind die Lehrer?
6. Wer hat verrückte Ideen?
7. Was machen die Schüler im Winter?
8. Was machen die Schüler in Geschichte?
9. Wie ist der Physikunterricht?
10. Was braucht Petra in Sport nicht?
11. Was machen die Schüler im Sommer?
12. Odmień przez osoby czasownik füttern.


zestaw II - klasy drugie i trzecie

1. Wer erzählt diese Geschichte?
2. Wie viele Klassen lernen im Gymnasium?
3. In welcher Klasse ist Petra?
4. Wie viele Schüler lernen in der Klasse? 
5. Wann machen die Schulfreunden Partys?
6. Wie ist die Biolehrerin?
7. Was machen die Schüler in Bio?
8. Wer ist sehr sympathisch?
9. Welche Schulfächer mag Petra?
10. Ist der Physikunterricht spannend?
11. Was machen die Schüler in Sport?
12. Wann fahren die Schüler Rad?

Życzę powodzenia! 
Czas: do końca tygodnia, 7 kwietnia ;)