W drugiej połowie marca ogłosiłam na blogu oraz w klasach trzecich EKSPERYMENT w oparciu o zasady gamifikacji.
Eksperyment został przeprowadzony do końca, jednak wielu uczniów zrezygnowało. Zastanawiając się nad tym, dlaczego tak się stało, doszłam do wniosku, że za późno wystartowałam zapominając, że nie samym niemieckim żyje człowiek - wszystko zaczęło dziać się od kwietnia, kiedy to III klasy były skupione na przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego, a potem także wszystkimi innymi przedmiotami i staraniem się o jak najlepsze oceny, czyli pisaniem testów, sprawdzianów, klasówek...
Poza tym nie wszyscy uczniowie potrafili odnaleźć się w przestrzeni zondle albo learningapps. Okazało się, że wielogodzinne przesiadywanie przed kompem i granie w gry typu strzelanki, czołgi, czy inne tego typu, niekoniecznie świadczy o umiejętnościach związanych z poruszaniem się na platformach edukacyjnych, niektórzy byli totalnie zagubieni.
Uczniowie, którzy jednak zdecydowali się kontynuować stworzyli całkiem pokaźną bazę materiałów z języka niemieckiego, które na pewno wykorzystam do WIKI, dzięki czemu uczniowie będą mogli utrwalać słownictwo tematycznie z pomocą różnych interaktywnych zadań.
W związku z faktem, ze tak niewiele osób zostało do końca mając jeszcze obciążenie innymi przedmiotami, postanowiłam w trakcie zmienić zasady: ocenę wyższą otrzymały osoby, które zrobiły pewne 4 poziomy. Zasady dotyczące poziomu 3 i 2 pozostały bez zmian.
W nowym roku szkolnym planuję kontynuować eksperyment zgodnie z zasadą "praktyka czyni mistrza". Tym razem zaczniemy jednak od października, aby uczniowie mieli dłuższy czas na zaplanowanie swoich działań. Uczestnictwo oczywiście będzie dobrowolne. Myślę, że jest to dużo lepsze rozwiązanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz