Zaszyfrowane tematy.

Lekcje powinny być zaskakujące, z elementem niespodzianki, radości, jednocześnie przekazujące odpowiednią dawkę nowej wiedzy. Nie zawsze jest to proste i łączy się w jedną całość.
Pierwszy raz uczę klasy piąte i szóste. Postanowiłam znaleźć sposób na utrzymanie ich motywacji wewnętrznej do nauki języka niemieckiego jak najdłużej wykorzystując elementy kodowania oraz nowoczesne technologie.

 Każdą lekcję zaczynamy szyfrem. Zakodowany jest temat lub odpowiedź na temat. Wykorzystując różne szyfry mniej lub bardziej znane, postanowiłam właśnie w ten sposób wprowadzić elementy zaskoczenia, koncentracji i radości. 
Na pierwszej lekcji wykorzystałam alfabet zakodowany w emotki zaczerpnięty od pani Agaty z fejsbukowej grupy nauczycieli niemieckiego.



Druga lekcja to była zaszyfrowana odpowiedź na temat i tutaj z okazji Dnia Kropki wykorzystałam alfabet Braiille'a w w wersji przygotowanej przez portal Printoteka



Każdy uczeń dostał inne zdanie. Każdy miał frajdę i każdy był skoncentrowany. Na czas odszyfrowywania w klasie zapadła niespotykana dotąd cisza. Każdy mógł przeczytać swoje zdanie i zapisać na tablicy. Każdy był tak samo ważny. Na kolejną lekcję przygotowuję zdania zakodowane szyfrem Pigpen
A na kolejne jeszcze inne - ale o tym w kolejnych postach. 

1 komentarz: