Future Classroom Lab, czyli warsztaty doskonalące

W dniach 13-15.05.2015r. uczestniczyłam w doskonalących warsztatach międzynarodowych Future Classroom Lab  „Be creative with multimedia in the classroom”  w Brukseli.  Na warsztaty zostałam zaproszona za udział w programie  eTwinning w ramach nagrody za przeprowadzony projekt.  Warsztaty prowadzone były przez Gerta Lemmensa i trwały dwa dni. Odbywały się w pracowni przyszłości – nowoczesnej i multimedialnej pracowni, zaprojektowanej według najnowszych trendów edukacyjnych oraz wychodząc naprzeciw wyzwaniom edukacyjnym XXI wieku.
W pierwszym dniu mieliśmy okazję poznać się, opowiedzieć o sobie oraz przetestować nowe narzędzia. Za każdym razem pracowaliśmy w innych grupach. Narzędzia jakie poznaliśmy w pierwszym dniu to: ToonDoo, Scratch, Stop Motion Studio oraz QR generator. Mieliśmy okazję także wziąć udział w zabawie z QR kodami, która była inspiracją do wprowadzenia kodów QR do klasy. W drugim dniu poznaliśmy aplikację Kahoot, zostaliśmy oprowadzeni po wzorcowej nowoczesnej pracowni jaką jest FCL oraz mieliśmy okazję pracować w grupach nad propozycją międzynarodowego projektu eTwinning. Ostatnią częścią warsztatów było podzielenie się własnym doświadczeniem i przedstawienie narzędzi lub aplikacji, jakie wykorzystujemy w pracy. Uczestniczy zaprezentowali Thinglink, Actionbound, nowe quizy w aplikacji Kahoot, natomiast ja zaprezentowałam alternatywę dla Kahoota właśnie – aplikację Quizizz razem z przykładowym quizem. Okazało się, że nikt z uczestników nie znał tego narzędzia i wszyscy słuchali z zainteresowaniem. 
Jestem dumna, że mogłam reprezentować gimnazjum z Pielgrzymowic i pokazać, że polscy nauczyciele też są kreatywni, robią świetne projekty i znają rożne narzędzia i aplikacje. Cieszę się, że mogłam zobaczyć nowoczesną pracownię, poznać nowe metody pracy z wykorzystaniem ICT oraz zainspirować się formami pracy Gerta. Cieszę się także, że mogłam nawiązać nowe znajomości i podszkolić mój angielski.
Mam nadzieję, że  to nie moje ostatnie szkolenie w FCL i jeszcze w przyszłości będę miała możliwość, aby uczestniczyć w takich warsztatach. W jesieni reprezentowałam naszą szkołę oraz Biuro Narodowe eTwinning z Polski na konferencji międzynarodowej w Rzymie, w ramach której miałam okazję uczestniczyć w sesji dotyczącej prezentacji projektów i opowiedziałam o naszym pierwszym nagrodzonym projekcie międzynarodowym „Deutschhandgemacht”, który spotkał się z bardzo entuzjastycznym odbiorem.
W nadchodzącym roku szkolnym planuję kolejny międzynarodowy projekt eTwinning, jeśli tylko znajdą się chętni i zmotywowani do działania uczniowie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz