Z wizytą w szkołach podstawowych!


Postanowiłam jakoś spożytkować nadmiar energii Patrycji P. i Klaudii Cz. z klasy II b i z początkiem lutego zaproponowałam im taki mały projekt, polegający na przygotowaniu i przeprowadzeniu lekcji o krajach niemieckojęzycznych dla młodszych kolegów i koleżanek z klas VI.
Dziewczyny od razu z błyskiem w oku zgodziły się i już zaczęły planować, obmyślać i przedstawiać mi swój scenariusz.
Ponieważ jestem wielką fanką metody LdL (Lernen durch Lehren), a moje uczennice już miały okazję wcielić się w role nauczycielek, postanowiłam wykorzystać ich potencjał, a metodę dostosować do ich umiejętności językowych i naszego poziomu podstawowego. Ponieważ klasy VI w szkole podstawowej mają tylko język angielski, a w przyszłym roku większość z uczniów wybiera język niemiecki jako język dodatkowy, dziewczyny postanowiły przybliżyć im podstawowe informacje o krajach niemieckojęzycznych oraz parę szczegółów z gramatyki i słownictwa.
Wszystko oczywiście w oparciu o nowoczesne technologie;)
W celu opracowania scenariusza spotkałam się z dziewczynami online organizując na google+ hangout, dzięki czemu pokazałam, jak szybko i przyjemnie mogą współpracować ze sobą nie ruszając się z domu (na przykład w przypadku choroby lub śnieżycy, która właśnie pojawiła się za oknem). Wspólnie omówiłyśmy tematykę, dziewczyny zaproponowały podział ról i dokonały doboru odpowiednich narzędzi - programów i aplikacji.

Jesteśmy już po pierwszych wizytach w okolicznych podstawówkach, w Pielgrzymowicach oraz Golasowicach. Patrycja i Klaudia radzą sobie świetnie - obie się uzupełniają, są urodzonymi nauczycielkami;) Jestem pełna podziwu, jak fantastycznie weszły w swoje role oraz jaka jest reakcja młodszych kolegów i koleżanek. Wszyscy są bardzo aktywni, zainteresowani i zadowoleni.
Przed nami jeszcze dwie wizyty w szkołach podstawowych w Pawłowicach.
Szczegółowe relacje można znaleźć na blogu dziewczyn:  GUMISIE, czyli  
Gimnazjalistki Uczą Młodszych I SInteraktywnie Edukują.

A tutaj pokaz slajdów z dotychczasowych wizyt w szkołach:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz