DATIV na celowniku!

Klasy II w ostatnim miesiącu poznały celownik niemiecki - Dativ. Fakt, że rodzajnik zmienia swoją formę nie jest łatwy do zaakceptowania. Postanowiłam nieco ubarwić uczniom naukę i zapamiętanie przyimków oraz formy rodzajników w celowniku i ich ostatnim zadaniem domowym było stworzenie filmików, plakatów lub prezentacji przedstawiających zastosowanie 9 przyimków z celownikiem. Na tapetę poszły więc:  auf, in, na, neben, unter, über, hinter, zwischen, vor.
W zadaniu chodziło o to, aby nie budować schematycznych zdań, dostępnych w każdym podręczniku, ale aby przedstawić sytuacje zabawne i nietypowe, najlepiej ze swoim udziałem.
Największym zainteresowaniem cieszyły się filmiki, prezentacje w Power Point oraz w Prezi, co mnie bardzo ucieszyło.
Jak zwykle mnie nie zawiedliście: pokazaliście, że macie świetne pomysły, dystans do siebie i nie ma na Was mocnych!
Jak widać i na gramatykę można znaleźć sposób!
Oto efekty Waszej pracy:

Błażej i Kuba - po prostu uwielbiam Wasze poczucie humoru! Poza tym, jaki profesjonalizm i końcowy elemnt zaskoczenia.



Martyna - Zosia Samosia, która świetnie sobie radzi w tego typu zadaniach domowych. Trochę żal mi było pieska, ale czego nie robi się dla języka niemieckiego;-)



Ada i Nikola - świetne zdjęcia! Gratuluję pomysłu i poczucia humoru;)



Mateusz i Grzegorz - Wy to mnie nigdy nie przestanie zaskakiwać. Świetnie sobie poradziliście z wymową niemiecką. Końcowe napisy świetnie podsumowują cały filmik;)



Justyna - jestem pod wrażeniem! Gratuluję odwagi i dystansu do siebie! Bardzo mnie zaskoczyłaś, oczywiście pozytywnie!



Ania i Ewelina - po prostu suuuper;) Świetne pomysły na scenki! To Wasze pierwsze koty za płoty i mam nadzieję, że nie ostatnie;)



Teraz przechodzimy do prezentacji, które też są bardzo pomysłowe i oryginalne. Tę formę wybrali Błążej, Piotrek z Kubą oraz Hania z Agnieszką.







W następnej odsłonie pojawią się prezentacje wykonane w PREZI.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz