Projekty Gimnazjalne 2012/ 2013


Czas uchylić rąbka tajemnicy i napisać troszkę o tegorocznych gimnazjalnych projektach edukacyjnych z języka niemieckiego!
Chociaż ja sama to w sumie dużo pisać nie muszę, bo grupy same piszą o sobie ;-)
W tym roku zgłosiły się do mnie dwie grupy, a tematy są jak zwykle kreatywne, motywujące do działania i oczywiście po niemiecku. Bardzo lubię, gdy uczniom praca nad projektem gimnazjalnym sprawia duuużo frajdy i ta nauka jakoś taka odbywa się bardzo naturalnie.
Czym się różni ten rok od poprzednich? Jak to zwykle w szkole bywa, całą pracę projektową musimy dokumentować, wypisywać harmonogramy, cele, główne działania, sporządzać listy obecności, prowadzić kartę projektu, pomyślałam, że świetną teczką może być BLOG. Dlatego zadaniem lidera grupy jest między innymi prowadzenie bloga. Obu liderkom pokazałam tylko jak zacząć w bloggerze - nic więcej... Całą resztę wykonały same: czcionki, kolory, tło, szablon, podstrony, kategorie i inne bajery. Bardzo szybko ten blog stał się naturalną częścią projektu, a ja dzięki temu mogę cały czas na bieżąco sobie czytać i oglądać, co tam się ciekawego w sprawie dzieje, czy pracują, czy są jakieś postępy, czy może prace się zatrzymały. Oczywiście byłam bardzo ciekawa, jak to się wszystko rozwinie i muszę przyznać, że i tym razem moja intuicja mnie nie zawiodła - pomysł sprawdził się rewelacyjnie i to działa! Polecam wszystkim!
Pierwsza grupa projektowa ma za zadanie przedstawić uproszczoną wersję Kopciuszka własnego autorstwa w języku niemieckim w formie występu teatralnego, a tutaj ich BLOG.
Druga grupa żeńska przedstawia swoją uproszczoną filmową wersję Śnieżki, a oto jej BLOG.

Obie grupy mają świetne pomysły, są pełne ochoty do pracy i małymi kroczkami zbliżają się do celu! Już nie mogę się doczekać czerwca, kiedy to wszyscy zaprezentują efekty swojej całorocznej pracy;)
Zachęcam do zaglądania na oba blogi ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz