Pierwsze lekcje na START

 
Pierwszy dzień nowego roku szkolnego dobiega końca a ja właśnie zaplanowałam sobie jutrzejsze godziny wychowawcze z moją klasą ósmą, a będę ich miała w sumie TRZY! Czad i radość! 
Ten tydzień przeznaczam na bycie razem, śmiechy wspólne, przekrzykiwanie się, rozmowy, refleksje. Zarówno niemiecki, jak i godziny wychowawcze ;) 

Każdy wychowawca jutro ma ze swoją klasę dwie lekcje pod rząd, a ja dodatkowo jeszcze mam trzecią. Bardzo się cieszę, bo to oznacza że nie będziemy musieli się spieszyć tylko na spokojnie mogę zaplanować sobie aktywności wspierające nasz zespół, budujące relacje i mogę rozmawiać bez  lęku, że zaraz zadzwoni dzwonek i zostaniemy w połowie słowa....
Podzielę się z Wami chętnie kawałkiem tego, co zaplanowałam. Na początek chciałabym trochę rozkręcić uczniów, jednocześnie nawiązując do ich emocji i samopoczucia, ale dać im przestrzeń też do wypowiadania się przy pomocy metafory. Wykorzystam karty Dixit online, które zostały udostępnione w okresie nauczania zdolnego, gdy nie było fizycznej możliwości przekazywania sobie kart i rozdawania, czy też losowania. Teraz też mamy ograniczenia, ale możemy je przenieść do formy online, która też całkowicie spełni swoją rolę. Ja postanowiłam karty ze strony Dixit eksportować do koła fortuny online, dzięki któremu karty będą mogły zostać nadal losowo wybrane. Każda wylosowana karta przypada uczniowie zgodnie z numerem z dziennika, żeby się nie pogubić. 
Pytanie, jakie pada z mojej strony i to zostanie zapisane wyraźnie na tablicy: "Jak ta karta ma się do Ciebie tu i teraz? Do Twoich emocji, Twojego samopoczucia. Spróbuj znaleźć punt zahaczenia. I nie ograniczaj swojej wyobraźni." 


Myślę, że to koło fortuny dostarczy nam wielu ciekawych refleksji, wniosków i pokaże kawałek siebie. Jestem bardzo ciekawa. Nie jestem w stanie przewidzieć, ile ta aktywność nam zajmie. W klasie mam 21 osób, w tym dwie są przeziębione i będziemy się łączyć na Teamsach z nimi w domu. Będzie to też okazja, aby przetestować taki model lekcji no i nie ukrywam, że bardzo mi zależy, abyśmy mogli wszyscy w nim uczestniczyć. 
W planie mam jeszcze pracę z mazakami i kartkami A3, ale to już będzie bardziej twórcze, przy muzyce - aby się wzmocnić i dowartościować. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz