KLASY DRUGIE - zadanie dla chętnych - ZADANIE na (OD)kodowanie

Klasom pierwszym trafiły się rzeczowniki, natomiast dla klas drugich mam zestaw czasowników!  To kolejny sposób na utrwalanie odmiany. Dodatkowo ćwiczymy spostrzegawczość oraz logiczne myślenie, a to przecież w nauce języków obcych bardzo się przydaje! 
W związku z tym ZADANIE na (OD)kodowanie polega tym razem na znalezieniu sekwencji odmienionych czasowników według podanego przeze mnie kodu ;) 

Co macie zrobić?

1. Znajdź wszystkie ukryte zakodowane sekwencje. (wskazówka:  jest ich 5)
2. Wybierz TRZY sekwencje i ułóż z nimi zdania trzymając się ustalonych zaimków osobowych - każde zdanie ma zawierać rozwinięcie. (czyli przymiotnik, przysłówek lub wyrażenie przyimkowe - wybór zostawiam WAM), np.  Ich lese am Wochenende.)
3. Do trzech z Twoich zdań ułóż standardzik, czyli pytanie ogólne, pytanie szczegółowe i przeczenie.

Inspirację do tych zadań zaczerpnęłam z zadań matematycznych opisanych na  blogu pewnej niemieckiej nauczycielki, pani Giseli Reinsch

2 komentarze:

  1. Fajny pomysł na organizację zajęć, super, że inspirujesz się innymi nauczycielami! W grupie siła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O to własnie chodzi! Inspirujemy się, przetwarzamy, remiksujemy, dostosowujemy do swoich potrzeb a bardziej do uczniów ;) i tak tworzy się coś nowego!
    Czekam na Twoje propozycje ;)

    OdpowiedzUsuń