Aplikacja StoryBird skradła serca nie tylko moje, ale także chętnych i spragnionych nowości uczniów. Kilka ostatnich lekcji poświęcliśmy na rozwijanie umiejętności czytania i słuchania. Doskonaliśmy także tłumaczenie i wyłapywanie błędów. Gdy zaangażujemy uczniów w ten proces, praktycznie ja staję się zbędna (oczywiście żartuję, musi być ktoś kto czuwa nad wszystkim i moderuje aktywności).
Świetne narzędzie do wspierania rozwijania umiejętności produktywnych, czyli umiejętność wypowiadania się piśmie oraz receptywnych, umiejętność czytania ze zrozumieniem. Dla mnie książeczki służą dalszym aktywnościom - właśnie jako praca z tekstem. Mogę tutaj wykorzystać książeczki stworzone przeze mnie, ale przede wszystkim staram się pracować na tych stworzonych przez uczniów. Tworzenie pytań przez uczniów do książeczki kolegi lub koleżanki jest o wiele lepszą formą przetwarzania niż tylko odpowiadanie na pytania stworzone przez nauczyciela. Także pewnie niebawem na blogu pojawią sie gotowe zestawy uczniowskiego DIY. (zrób to sam)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz