Klasom pierwszym trafiły się rzeczowniki, natomiast dla klas drugich mam zestaw czasowników! To kolejny sposób na utrwalanie odmiany. Dodatkowo ćwiczymy spostrzegawczość oraz logiczne myślenie, a to przecież w nauce języków obcych bardzo się przydaje!
W związku z tym ZADANIE na (OD)kodowanie polega tym razem na znalezieniu sekwencji odmienionych czasowników według podanego przeze mnie kodu ;)
Co macie zrobić?
1. Znajdź wszystkie ukryte zakodowane sekwencje. (wskazówka: jest ich 5)
2. Wybierz TRZY sekwencje i ułóż z nimi zdania trzymając się ustalonych zaimków osobowych - każde zdanie ma zawierać rozwinięcie. (czyli przymiotnik, przysłówek lub wyrażenie przyimkowe - wybór zostawiam WAM), np. Ich lese am Wochenende.)
3. Do trzech z Twoich zdań ułóż standardzik, czyli pytanie ogólne, pytanie szczegółowe i przeczenie.
Inspirację do tych zadań zaczerpnęłam z zadań matematycznych opisanych na blogu pewnej niemieckiej nauczycielki, pani Giseli Reinsch.
Fajny pomysł na organizację zajęć, super, że inspirujesz się innymi nauczycielami! W grupie siła :)
OdpowiedzUsuńO to własnie chodzi! Inspirujemy się, przetwarzamy, remiksujemy, dostosowujemy do swoich potrzeb a bardziej do uczniów ;) i tak tworzy się coś nowego!
OdpowiedzUsuńCzekam na Twoje propozycje ;)