Komiksy w klasach pierwszych

W ramach przetrenowania nowopoznanych struktur uczniowie klas pierwszych tworzyli komiksy w aplikacji StoryBoardThat - jest to proste narzędzie do tworzenia komiksów. Dodatkowo pracę ułatwia fakt, że nie zakładamy kont, tylko uczniowie robią zrzut ekranu. 
W trakcie ich pracy ja porobiłam parę zdjęć - uczniowie pracowali w parach. Ich zadaniem było przećwiczenie pytań szczegółowych i odpowiedzi na nie. 
Okazało się, że nie jest to wcale takie proste - wiele problemów sprawia organizacja pracy, wymyślenie samemu, co ma się w takim dialogu znaleźć. Dlatego na pewno tego typu ćwiczenia będziemy robić częściej. Rozwijanie twórczego myślenia i kreatywności jest bardzo ważne! 









Zaczynamy fiszkomanię!

W tym roku innowacja w klasach pierwszych polega między innymi na pracy na platformie Quizlet. Uczniowie uczą się słownictwa wykorzystując zestawy fiszek, które sami tworzą.

Ruszamy z pierwszą w tym roku FISZKOMANIĄ - czyli pobijaniem rekordów w SCATTER  oraz w SPACE RACER.  Od dzisiaj macie aż 4 dni na pobijanie własnych rekordów. 

W poniedziałek 02.11.2015 o godzinie 21.10 plusy z aktywności dostaną osoby z poszczególnych klas, którym udało się osiągnąć najwyższy rekord!  

ZACZYNAMY! 

KLASA Ia  


Klasa I b



Kartkówka w aplikacji Quizziz

Na ostatniej lekcji 13 października chłopcy z klasy drugiej mieli okazję pierwszy raz doświadczyć innej kartkówki niż zwykle. Tym razem kartkówka ze słownictwa i zwrotów dotycząca tematyki Essen und Trinken odbyła się w aplikacji Quizziz. Lekcja odbyła się w sali informatycznej, każdy z uczniów siedział obok siebie przy komputerze, jeden z uczniów pracował na moim tablecie (z powodów technicznych jednego z komputerów). Wszystko świetnie zadziałało. O dziwo atmosfera była dużo luźniejsza niż przy każdej innej kartkówce pisanej na karteczkach. Na życzenie chłopaków zrobiliśmy podobnie jak w przypadku treningów, to znaczy uczniowie mieli szansę wykonać quiz ponowonie i poprawić swój wynik. Miałam początkowo wątpliwości, czy jest to słuszna decyzja, jednak przecież nie ma nic lepszego niż uczenie się na swoich błędach oraz dawanie drugiej szansy ;)

Okazało się, że średnia kartkówki za drugim razem była wyższa, czyli wilk syty i owca cała ;) Uczniowie ze średniego wyniku 58% podnieśli się do 75%. 

Aplikacja QUIZZIZ jest świetnym narzędziem do przeprowadzania krótkich kartkówek, ponieważ w zestawieniu podaje wynik procentowy, a ten już łatwo możemy w naszej rzeczywistości szkolnej przełożyć na ocenę. Każdy uczeń od razu otrzymuje informację zwrotną gdzie i jaki błąd popełnił, więc już od razu ma możliwość  weryfikacji swojej wiedzy. Oczywiście nie jest to forma, którą mam zamiar stosować w przypadku każdej kartkówki, ale od czasu do czasu dlaczego nie? Okazało się, że taka forma przyciąga nawet chorych uczniów (tak! jeden uczeń przyszedł specjalnie na kartkówkę z niemieckiego) oraz zdecydowanie o wiele bardziej pozytywnie wpływa na motywację i  w ogóle chęć uczestnictwa w kartkówce. 

POLECAM! 

Laulesentag w projekcie eTwinning, czyli Dzień Głośnego Czytania

W związku z tym, że kolejnym "dziwnym" dniem, który obchodziliśmy w ramach naszego projektu międzynarodowego był der Lautlesentag, czyli dzień głośnego czytania postanowiłam oprócz wspólnego działania projektowego (o tym napiszę później) zrealizować także obecny materiał.
Nigdy nie starcza mi czasu, aby na lekcji wszystkich odpytać  z czytania, a przecież to ważna umiejętność. Zadałam wszystkim uczennicom, aby w domu wybrały sobie dwa fragmenty z ostatnich lekcji i nagrały się, jak je czytają. Zaproponowałam wykorzystanie własnego telefonu lub za pomocą narzędzia online:  http://recordmp3online.com 

Otrzymane od dziewczyn tekst złożyłam w jedną całość i wyszło oto takie coś:




Interaktywna powtórka przed sprawdzianem

Nic tak nie sprzyja powtórce jak dobra zabawa ;)
I tak też było na lekcji powtórzeniowej z niemieckiego przed sprawdzianem.
Dziewczyny z klasy IIa miały okazję przetrenować słownictwo i zwroty w formie quizu przygotowanego przeze mnie w programie Quizizz.  Emocje na takiej lekcji są dużo bardziej pozytywne niż na każdej innej. 
Zasady przeprowadzania quizu są bardzo proste:
Uczennice przechodzą przez test pierwszy raz, dokładnie analizują swoje odpowiedzi, sprawdzają które były niepoprawne, starają się zapamiętać i maksymalnie skupić podczas tej analizy. Następnie ten sam test jest przeprowadzany drugi raz i każdy ma jeden cel:
poprawić ewentualnie utrzymać (jeśli nie ma czego poprawiać) swój dotychczasowy wynik. I to się udaje! 
Podczas takiej formy uczniowie nie tylko powtarzają i utrwalają, ale także się uczą. Daje im na to szansę. Daje im szansę na poprawę - to podnosi poczucie własnej wartości oraz własnego sprawstwa.





Komiksy na niemieckim w klasach drugich

Tym razem podczas lekcji niemieckiego w sali komputerowej (29.09) uczniowie z klasy IIa w ramach nowopoznanych zwrotów i słówek dotyczących tematu das Frühstück mieli w programie StoryBoardThat przedstawić je w praktycznym zastosowaniu. 

I tak oto powstały takie sytuacje:






















A tu parę zdjęć z lekcji innej niż wszystkie:







Nowy projekt eTwinning w akcji!



W tym roku zdecydowaliśmy się wystartować z nowym projektem eTwinning! Tym razem wyzwanie podjęły dziewczyny z klasy IIa w składzie: Karolina, Sandra, Natalia, Kamila, Klaudia, Weronika, Agnieszka, Kasia i Maja. Dziewczyny z pełnym zaangażowaniem realizują kolejne etapy naszego projektu.