Future Classroom Lab, czyli warsztaty doskonalące

W dniach 13-15.05.2015r. uczestniczyłam w doskonalących warsztatach międzynarodowych Future Classroom Lab  „Be creative with multimedia in the classroom”  w Brukseli.  Na warsztaty zostałam zaproszona za udział w programie  eTwinning w ramach nagrody za przeprowadzony projekt.  Warsztaty prowadzone były przez Gerta Lemmensa i trwały dwa dni. Odbywały się w pracowni przyszłości – nowoczesnej i multimedialnej pracowni, zaprojektowanej według najnowszych trendów edukacyjnych oraz wychodząc naprzeciw wyzwaniom edukacyjnym XXI wieku.
W pierwszym dniu mieliśmy okazję poznać się, opowiedzieć o sobie oraz przetestować nowe narzędzia. Za każdym razem pracowaliśmy w innych grupach. Narzędzia jakie poznaliśmy w pierwszym dniu to: ToonDoo, Scratch, Stop Motion Studio oraz QR generator. Mieliśmy okazję także wziąć udział w zabawie z QR kodami, która była inspiracją do wprowadzenia kodów QR do klasy. W drugim dniu poznaliśmy aplikację Kahoot, zostaliśmy oprowadzeni po wzorcowej nowoczesnej pracowni jaką jest FCL oraz mieliśmy okazję pracować w grupach nad propozycją międzynarodowego projektu eTwinning. Ostatnią częścią warsztatów było podzielenie się własnym doświadczeniem i przedstawienie narzędzi lub aplikacji, jakie wykorzystujemy w pracy. Uczestniczy zaprezentowali Thinglink, Actionbound, nowe quizy w aplikacji Kahoot, natomiast ja zaprezentowałam alternatywę dla Kahoota właśnie – aplikację Quizizz razem z przykładowym quizem. Okazało się, że nikt z uczestników nie znał tego narzędzia i wszyscy słuchali z zainteresowaniem. 
Jestem dumna, że mogłam reprezentować gimnazjum z Pielgrzymowic i pokazać, że polscy nauczyciele też są kreatywni, robią świetne projekty i znają rożne narzędzia i aplikacje. Cieszę się, że mogłam zobaczyć nowoczesną pracownię, poznać nowe metody pracy z wykorzystaniem ICT oraz zainspirować się formami pracy Gerta. Cieszę się także, że mogłam nawiązać nowe znajomości i podszkolić mój angielski.
Mam nadzieję, że  to nie moje ostatnie szkolenie w FCL i jeszcze w przyszłości będę miała możliwość, aby uczestniczyć w takich warsztatach. W jesieni reprezentowałam naszą szkołę oraz Biuro Narodowe eTwinning z Polski na konferencji międzynarodowej w Rzymie, w ramach której miałam okazję uczestniczyć w sesji dotyczącej prezentacji projektów i opowiedziałam o naszym pierwszym nagrodzonym projekcie międzynarodowym „Deutschhandgemacht”, który spotkał się z bardzo entuzjastycznym odbiorem.
W nadchodzącym roku szkolnym planuję kolejny międzynarodowy projekt eTwinning, jeśli tylko znajdą się chętni i zmotywowani do działania uczniowie.



Lekcje z Quizizzem i chmurami wyrazowymi

Od czasu do czasu udaje nam się przeprowadzić inne lekcje, bardziej atrakcyjne oraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
W związku z taką a nie inną szkolną organizacją techniczną działamy wówczas w sali informatycznej.

Tym razem pracowaliśmy z chmurami wyrazowymi - zalaminowanymi. Uczniowie w grupach mieli ułożyć jak najwięcej zadań wykorzystując tylko słowa ukryte w chmurze wyrazowej oraz rzeczowniki przyporządkować do odpowiednich rodzajników.. Czas również był ograniczony. Liczyła się nie tylko wiedza, ale także współpraca i dobra organizacja pracy w grupie. 



Kolejnym etapem było utrwalenie słownictwa. W tym celu wykorzystaliśmy aplikację Quizizz. Stosuję tutaj dwa warianty: uczniowie pracują albo samodzielnie albo w parach. Utrwalają poznane wcześniej nowe słownictwo, a w kolejnej rundzie mogą poprawić swoje wyniki poprzez 3-minutową powtórkę i zapamiętanie poprawnych odpowiedzi. Ważne, aby nie spaść w dół. Wszystkim udaje się albo utrzymać poziom albo poprawić wyniki! 









KLASY II - zadanie dodatkowe

Zgodnie z ustaleniami umieszczam teraz zadanie dodatkowe dla klas drugich! 
Zadanie mogą wykonać wszyscy chętni, którzy chcą się sprawdzić, potrenować przed sprawdzianem (podobne zadanie pojawi się na teście) albo chcieliby otrzymać punkty z aktywności, bo mało ich mają a koniec roku zbliża się wielkimi krokami ;)
Waszym zadaniem jest przeglądnięcie załączonych obrazków i udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania - oczywiście w języku niemieckim i całym zdaniem.
Aby historyjka była większa wystarczy kliknąć w link podświetlony Zimmerbeschreibung by martaFloBo i otworzy się w nowym oknie w dużo większym formacie.
Macie czas do sprawdzianu z Kapitel II  ;) Odpowiedzi, jak zwykle możecie mi wysłać pocztą lub dostarczyć osobiście w szkole.




FRAGEN: 

Bild Nr 1

1. Was steht auf dem Schreibtisch?
2. Was liegt auf dem Teppich?
3. Was steht hinter dem Sessel?

Bild Nr 2

1. Was steht in der Mitte des Zimmers?
2. Wo hängt das Bild?
3. Was hängt an der Decke?
4. Wie viele Lampen gibt es in diesem Zimmer?

Bild Nr 3

1. Wie ist die Wand?
2. Wo liegt der Ball?
3. Was  steht  neben dem Schreibtisch 
4. Wo sitzt der Teddybär?

Bild Nr 4

1. Was steht zwischen dem Sofa und dem Sessel?
2. Wo hängt das Bild?
3. Wie ist das Zimmer?

Bild Nr 5 

1. Wo liegt der Teppich?
2. Was steht an der Wand?
3. Hat das Zimmer ein Fenster?

Die Kleidung - ubrania. Powtórka słownictwa

Powtórka ze słownictwa. Słownictwo związane z ubraniami.

Natomiast poniżej załączam jeszcze parę innych ćwiczeń interaktywnych na utrwalenie poznanego słownictwa ;)


CZASOWNIKI NIEREGULARNE - klasy pierwsze

Majówka majówka trwa, a tymczasem czas powtórzyć co nieco przed zapowiadaną kartkówką. Tym razem na warsztat idą czasowniki nieregularne i ich odmiana. W celu utrwalenia przygotowałam tekst z lukami ;)
Kto ma ochotę sprawdzić siebie samą lub samego zachęcam do ćwiczenia.
Dla ambitnych oraz tych zbierających punkty z aktywności pod ćwiczeniem podaję dodatkowe zadanie ;)

Najpierw możecie poćwiczyć odmianę czasowników nieregularnych. Cały zestaw znajdziecie TUTAJ.

A teraz możecie się sprawdzić poprzez wpisanie poprawnej odmiany danego czasownika w nawiasie w pustą lukę.




ZADANIE  DODATKOWE:

1. Przetłumacz zdania na język polski.
2. Napisz całą odmianę czasownika nehmen przez osoby.
3. Do zdań nr 2, 7 i 15 ułóż pytania ogólne, szczegółowe i przeczenia.
4. Podaj wyrażenie przeciwne do zwrotu "ohne Brille" .