Podglądamy, co dzieje się w naszych projektach gimnazjalnych.
W tym roku swój finał na pewno będzie miał projekt o Jasiu i Małgosi, dziewczyn z klasy IIa - Bożeny, Pauliny, Dominiki i Karoliny. Dziewczyny dzielnie pracują cały rok, systematycznie udaje im się wykonywać zadania i są mega kreatywne!! Już nie mogę doczekać się finału, miałam okazję ostatnio podejrzeć niektóre sceny i mogę wszystkich zapewnić, że na pewno będzie czadersko;)
Wszystkie informacje dziewczyny zamieszczają na blogu - zapraszam do czytania:
http://projekthanselundgretel.blogspot.com/
Prezentacja projektu przewidziana jest na ostatni tydzień szkoły, dokładną datę podam w tym tygodniu, natomiast wcześniej dziewczyny muszą jeszcze zaliczyć nowe słownictwo ;)
Pozostałe dwa projekty, w związku z problemami, swój finał będą miały po wakacjach, najpóźniej do końca października ;)
Ich poczynania można śledzić na blogach:
Kot w butach - Der gestiefelte Kater:
http://projektdergestiefeltekater.blogspot.com/
Śpiąca Królewna - Dornröschen:
http://projektdornroschen.blogspot.com/
Potworzaste rozmowy miedzynarodowe
W ramach naszego projektu miedzynarodowego eTwinning przeprowadziliśmy między naszymi stworkopotworkami wywiady ;)
Każdy kraj przygotował pytania dla krajów partnerskich - opracował do nich obrazki z chmurkami oraz nagrał audio. Później powstały filmiki. Nasze rozmowy polsko -grecko -włoskie świetnie zmontowała Karolina z II a.
W ten sposób rozwijaliśmy nie tylko prawidłową wymowę, ale także pisownię i ćwiczyliśmy gramatykę, a dokładnie budowę zdania ;) Ważnym i wartościowym ćwiczeniem okazało się także słuchanie pytań naszych partnerów i tłumaczenie ich na język polski - nie było to wcale takie łatwe zadanie.
Posłuchajcie międzynarodowych "potworzastych rozmów" :
Każdy kraj przygotował pytania dla krajów partnerskich - opracował do nich obrazki z chmurkami oraz nagrał audio. Później powstały filmiki. Nasze rozmowy polsko -grecko -włoskie świetnie zmontowała Karolina z II a.
W ten sposób rozwijaliśmy nie tylko prawidłową wymowę, ale także pisownię i ćwiczyliśmy gramatykę, a dokładnie budowę zdania ;) Ważnym i wartościowym ćwiczeniem okazało się także słuchanie pytań naszych partnerów i tłumaczenie ich na język polski - nie było to wcale takie łatwe zadanie.
Posłuchajcie międzynarodowych "potworzastych rozmów" :
Wechselpräpositionen ze stworkopotworkami
Nasze stworkopotworki wykorzystujemy do różnych zadań lekcyjnych związanych z językiem niemickim. Tym razem dziewczyny stworzyły także historyjki do przyimków zmiany.
Ponieważ aplikacja LittleBirdTales niestety nie obsługuje znaków z umlautem, zastąpiliśmy je literką "e" po każdej samogłosce umlautowej:
ä = ae
ö = oe
ü = ue
ß = ss
Oto niektóre historyjki, które powstały ;)
Ponieważ aplikacja LittleBirdTales niestety nie obsługuje znaków z umlautem, zastąpiliśmy je literką "e" po każdej samogłosce umlautowej:
ä = ae
ö = oe
ü = ue
ß = ss
Oto niektóre historyjki, które powstały ;)
E-Twinning KAHOOT w akcji
5 maja spotkaliśmy się ponownie w ramach projektu eTwinning i mieliśmy okazję ponownie uczestniczyć w quizie międzynarodowym Kahoot! tym razem w pełnym składzie: Polska, Włochy i Grecja. Tym razem quiz obejmował słownictwo związane z szyciem naszych projektowych stworkopotworków.
Treningi przed kartkówką - KLASY II
Klasy drugie również zmierzą się z kartkówkami.
Klasa II b z nowym słownictwem, o którym pisałam w jednym z poprzednich postów TUTAJ.
Natomiast klasa II a z czasownikiem - tym razem są to CZASOWNIKI MODALNE.
Poniżej macie zestaw wszystkich czasowników modalnych:
A na naszej stronie WIKI możecie poćwiczyć odmianę każdego z nich. NIC, tylko się uczyć!
Klasa II b z nowym słownictwem, o którym pisałam w jednym z poprzednich postów TUTAJ.
Natomiast klasa II a z czasownikiem - tym razem są to CZASOWNIKI MODALNE.
Poniżej macie zestaw wszystkich czasowników modalnych:
A na naszej stronie WIKI możecie poćwiczyć odmianę każdego z nich. NIC, tylko się uczyć!
Kolejne treningi przed kartkówkami - KLASY I
Kolejny tydzień, kolejne kartkówki.
Klasa Ia ma kartkówkę z odmiany czasowników nieregularnych - o tym pisałam TUTAJ. Znajdziecie tam listę czasowników oraz ich odmianę. Idealny materiał do powtórki!
Tym razem klasa I b ma kartkówkę z odmiany czasowników rozdzielnie złożonych.
Już jakiś czas Klaudia z klasy IIIb przygotowała Gloga na temat czasowników rozdzielnie złożonych:
Ćwiczenia w postaci fiszek, testu, treningu pisania oraz wymowy macie także w naszej grupie Nutella na platformie Quizlet. Zachęcam do powtórki z fiszkami TUTAJ.
A tutaj cały zestaw obowiązujących Was na razie czasowników.
Klasa Ia ma kartkówkę z odmiany czasowników nieregularnych - o tym pisałam TUTAJ. Znajdziecie tam listę czasowników oraz ich odmianę. Idealny materiał do powtórki!
Tym razem klasa I b ma kartkówkę z odmiany czasowników rozdzielnie złożonych.
Już jakiś czas Klaudia z klasy IIIb przygotowała Gloga na temat czasowników rozdzielnie złożonych:
Ćwiczenia w postaci fiszek, testu, treningu pisania oraz wymowy macie także w naszej grupie Nutella na platformie Quizlet. Zachęcam do powtórki z fiszkami TUTAJ.
A tutaj cały zestaw obowiązujących Was na razie czasowników.
Subskrybuj:
Posty (Atom)