Handmejdowy projekt ;)

Dawno nie było także informacji co się dzieje w związku z naszym projektem eTwinning ;)

Wszystkie newsy pojawiają się na blogu projektowym DEUTSCHHANDGEMACHT . Oczywiście wszystkie informacje pojawiają się w języku niemieckim, natomiast tutaj na blogu przedmiotowym będę co jakiś czas opisywać działania w języku polskim i zamieszczać uzyskane efekty ;);)


Dotychczas udało nam się zrealizować następujące działania:

- przedstawić uczestników projektu na platformie VOXOPOP - kształtowanie umiejętności mówienia i słuchania
- zaprezentować uszyte stworkopotworki w aplikacji Fotobabble - kształtowanie umiejętności mówienia i słuchania
- wykonać logo projektu i zagłosować wykorzystując narzędzie TypeForm - rozwijanie umiejętności plastycznych 
- na tablicy korkowej online Padlet zgromadzić we wszystkich czterech językach słownictwo związane z tworzeniem laleczek - poszerzanie słownictwa
- wykonać filmiki prezentujące kolejne etapy powstawania stworkopotworków - rozwijanie umiejętności informatycznych
- przygotowanie plakatów interaktywnych w programie Glogster dotyczących okolicy oraz szkoły - kształtowanie umiejętności pisania i czytania
- obecnie pracujemy nad tworzeniem historyjek z życia stworkopotworków w aplikacji LittleBirdTales - kształtowanie umiejętności pisania i czytania


Gumisiowe lekcje nr 2 i 3



Jeszcze przed rozpoczęciem Nowego Roku Patrycji i Klaudii udało się przeprowadzić kolejne GUMISIOWE  LEKCJE. Uwielbiam czytać ich relacje i oglądać przygotowane do lekcji materiały. Czasem się zastanawiam, czy jeszcze jestem im w ogóle potrzebna, ponieważ tak sprawnie im to idzie. 
Pisałam już o lekcji nr 1. Przyszedł czas na relację z kolejnych dwóch lekcji.

Lekjca nr 2 dotyczyła nazw zwierzątek i ich opanowania dzięki różnym ćwiczeniom interaktywnym. Dziewczyny do zaprezentowania słownictwa wybrały interaktywny plakat wykonany w aplikacji Glogster, natomiast jako trening zaproponowały ćwiczenia wykonane w aplikacji learningapps oraz quizlet. Cały czas zachowana jest zasada, że powtarzamy wiadomości z lekcji poprzednich, wprowadzamy nowe słownictwo oraz aktywizujemy do mówienia. Dziewczyny nie zapominają także o zadawaniu pytań i formułowaniu odpowiedzi - tego typu aktywności także są serwowane na gumisiowych lekcjach ;) 

Lekcja nr 2   -  o zwierzątach 

Jeśli chodzi o kolejną lekcję dziewczyny przygotowały dla swoich "uczennic" niespodziankę - grę utworzoną w aplikacji ZONDLE . Gra cieszyła się ogromną popularnością, a na celu miała przede wszystkim utrwalenie dotychczasowych wiadomości. 
Lekcja nr 3 rozpoczęła pierwszą z cyklu lekcji dotyczących liczebników od 0 do 10. Pierwsza część dotyczyła cyferek od 0 do 5. Oczywiście jako wprowadzenie słownictwa posłużył plakat interaktywny Glogster, trening został rozszerzony o quizy przygotowane na platformie ZONDLE oraz o ćwiczenia Audio wykonane w aplikacji learningapps ;)

Lekcja nr 3 - liczebniki  0-5 

Bardzo podoba mi się fakt, że dziewczyny nie ograniczają się tylko do tablicy interaktywnej, ale same przygotowują także kolorowe kartki z nowo poznanymi słówkami, aktywizując w ten sposób uczniów do udzielania odpowiedzi na stawiane przez nich pytania.  

Aby poczytać wrażenia i refleksje dziewczyn dotyczących PROJEKTU  GUMISIE, zapraszam standardowo na ich bloga