ZADANIA DODATKOWE - klasy pierwsze

Teraz zadania dodatkowe dla klas pierwszych.
Ponieważ w przyszłym tygodniu wszystkie grupy z klas pierwszych czeka Hörverstehen, czyli rozumienie tekstu słuchanego, przyda Wam się trening ;);)
Jako zadania dodatkowe macie ponownie pracę z podcastami.
Zadanie polega na udzieleniu odpowiedzi na poniższe pytania w języku niemieckim i całym zdaniem.
Macie czas do wtorku.
Przesyłacie mi na maila albo dostarczacie w szkole.
Viel Spaß!



Fragen:

1.  Wer liebt Tiere?
2.  Wie ist das Kaninchen?
3.  Wie heißt die Katze?
4.  Was macht Tinka?
5. Wer hat zwei Hunde?
6. Was machen die Hunde zusammen?
7.  Wie heißt die Freundin?
8.  Wie ist der Hamster?
9. Was möchte das Mädchen noch haben?
10. Hast du Haustiere? Welche?




Fragen:

1. Was mag Markus?
2. Mag er Musik?
3. Was schreibt er?
4. Was macht Markus nicht gerne?
5. Spielt er Gitarre?
6. Was mag Markus in der Schule?
7. Magst du Musik?
8. Welche Musik hörst du?

ZADANIA DODATKOWE - klasy II i III

Zgodnie z ustaleniami umieszczam teraz zadanie dodatkowe dla klas drugich i trzecich;)
Waszym zadaniem jest przeglądnięcie załączonych obrazków i udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania - oczywiście w języku niemieckim i całym zdaniem.
Aby historyjka była większa wystarczy kliknąć na tytuł i otworzy się w nowym oknie w dużo większym formacie.
Macie czas do wtorku ;) Odpowiedzi, jak zwykle możecie mi wysłać pocztą lub dostarczyć osobiście w szkole.





FRAGEN: 

Bild Nr 1

1. Wer liegt auf dem Bett?
2. Wo liegt die Tasche?
3. Was hängt an der Wand?

Bild Nr 2

1. Was steht in der Mitte des Zimmers?
2. Wo hängt das Bild?
3. Wo ist der Spiegel?

Bild Nr 3

1. Wie viele Lampen gibt es in diesem Zimmer?
2. Wo liegt der Teppich?
3. Wo steht der Fernseher?

Bild Nr 4

1. Wo befinder sich das Fenster?
2. Wie viele Stühle gibt es in der Küche?
3. Was befindet sich auf dem Tisch?
4. Wo steht die Kommode?

Gra planszowa ponownie w akcji!

Oj, zapuściłam się, ugrzęzłam w realizacji podstawy programowej oraz wyrobieniu określonej i zaplanowanej liczby godzin, w robieniu sprawdzianów i kartkówek, że zapomniałam o co w tej naszej nauce języka niemieckiego tak naprawdę chodzi - a chodzi przecież o to, żeby oprócz tego obowiązkowego wkuwania słówek i pisania kartkówek, których przecież wcale nie jest mało, mieć chwile prawdziwej zabawy!

Ale się przebudziłam (przecież lepiej późno niż wcale) i grupie chłopców z klasy IIa zapodałam we wtorek naszą edukacyjną grę planszową  KREATIVITY.
Już na przerwie przygotowaliśmy planszę, kostkę i pionki. Odpowiednio rozstawiliśmy stoliki, przeanalizowaliśmy kategorie i powtórzyliśmy słówka, aby móc rozpocząć rozgrywki.
Dzięki refleksjom z poprzedniej lekcji grania, nie stosowaliśmy klepsydry tylko sami ustaliliśmy, że grupa po prostu szczerze przyznaje, że nie wie, czy też nie ma pomysłu, czy też akurat dopadł kogoś chwilowy zanik pamięci ;)
W ten sposób muszę przyznać, że gra toczyła się dużo sprawniej, bez zbędnego oczekiwania, aż piasek w klepsydrze się przesypie.
Jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania chłopców w grę - w zgadywanie haseł, pokazywanie, malowanie. 
Chłopcy, którzy normalnie (bez urazy moi drodzy  ;-) ) po prostu nudzą się na lekcji tradycyjnej, albo w ogóle bujają w obłokach i myślami są wszędzie byle nie na niemieckim a na kartkówkach i testach na dzień dobry uroczo pytają "proszę pani na dopka to ile?", nagle byli zaangażowani na 100% - nawet część przerwy na własne życzenie poświęcili, aby dokończyć rundę - coś wspaniałego!!!





A tutaj niektóre z haseł (kategorie sport, przymiotniki, czasowniki, rodzina), jakie chłopcy zdążyli zoobrazować;)



PRZYIMKI, ach te przyimki......

Zgodnie z podstawą programową i naszym rozkładem materiału w klasie II pojawiają się przyimki, które mogą łączyć się z celownikiem lub z biernikiem.
 My skupiamy się na tych przytulonych do CELOWNIKA. Jak wiadomo gramatyka to zmora większości uczniów, dlatego szukamy sposobów, aby jej nauka przebiegała w miłych okolicznościach. A ponieważ uczniowie w Pielgrzymowicach bardzo lubią kręcić filmiki i na języku niemieckim często właśnie w takiej formie oddajemy zadania domowe, tym razem także zadaniem dziewczyn było zobrazowanie zastosowania wszystkich przyimków zmiany z celownikiem w zdaniach.
Filmiki, jak zwykle są rewelacyjne! Bardzo kreatywne podejście do tematu i bardzo zróżnicowane. Za każdym razem cieszę się, że poczucie humoru oraz dystans do siebie Was nie opuszcza ;)
Pojawiły się drobne błędy, ale jak zwykle omówiłyśmy je na lekcji. Jak zwykle to "wina rodzajników" Poniżej Wasze zadania;)





Z psem w roli głównej.....;)







trochę powiało klimatami mafijnymi..... - nawet rodzeństwo można wykorzystać -
i jaka to atrakcja!!




Okazuje się, że kamień też może być w roli głównej ;)