Gramy dalej - Schulsachen i rodzajniki

Rodzajniki zawsze są zmorą uczących się niemieckiego - i wiem, że Waszą także, ale możecie poćwiczyć na przykład grając w tę nieskomplikowaną grę i strzelać gole do bramki, przy okazji powtarzając rodzajniki do przyborów szkolnych.
Gra wcale nie okazała się taka prosta - strzeliłam tylko dwa gole ;(  Komu uda się strzelić więcej?
Ale za to wszystkie rodzajniki dobrałam prawidłowo -wynik 100%.
Jeśli macie ochotę, możecie pochwalić się w komentarzach ile goli udało się Wam strzelić i jaki wynik osiągnęliście ;-)
Viel Spaß!! 



zondle - games to support learning

Z serii dla CHĘTNYCH - klasy DRUGIE

Pomyślałam sobie, że klasy DRUGIE mogą poczuć się zignorowane, dlatego dla Was także przygotowałam zadanie dodatkowe ;-) Oczywiście tylko dla chętnych i zainteresowanych. I jak obiecałam, nie ma konsekwencji negatywnych, mogą być tylko pozytywne, dlatego jeśli nawet nie uda Wam się odpowiedzieć na wszystkie pytania, prześlijcie tyle, ile macie. Zadanie polega na wysłuchaniu tekstu pt. "Das Kinderzimmer". Na początek posłuchajcie parę razy, a dopiero potem zerknijcie do pytań. Pytania możecie sobie przetłumaczyć i pamiętajcie, że odpowiadacie całym zdaniem. Życzę powodzenia i oczywiście viel Spaß!




PYTANIA: 

1.  Ist das Zimmer von Lotte und Hans klein?
2.  Wie ist das Zimmer?
3.  Was steht in der Ecke?
4.  Wie ist das Bücherregal?
5.  Wo steht ein Schreibtisch?
6.  Was liegt auf dem Schreibtisch?
7.  Was machen Lotte und Hans in dem Kinderzimmer?
8.  Wo steht die Stereoanlage?
9.  Was steht auf dem Fensterbrett?
10. Welche Farbe haben die zwei Lampen an der Decke?
11. Wo hängen die Bilder?
12. Ile krzeseł znajduje się w pokoju?
13. Wymień wszystkie meble znajdujące się w pokoju Hansa i Lotte. Podaj rzeczowniki z rodzajnikami oraz ich polskie znaczenie.
14. Was bedeutet "rund" auf Polnisch?
15. Odmień przez osoby czasownik "sich befinden" .

Na odpowiedzi czekam do środy, tzn. 27 luty. 

Zadanie dodatkowe KLASY PIERWSZE

Ferie jeszcze trwają, ale ja postanowiłam niektórym przypomnieć o niemieckim!
Coś dla chętnych z klas pierwszych!
Poniżej zamieszczam podcast - usłyszycie tekst o trzech osobach: o Alim, o Kasi oraz o Penelopie.
Waszym zadaniem jest wysłuchanie tekstu, a następnie udzielenie odpowiedzi na pytania, które także pojawią się poniżej.
Przypominam, że nie są to zadania obowiązkowe, dlatego ocen negatywnych nie ma. Będą plusy z aktywności lub oceny bardzo dobre.
Pamiętajcie, aby najpierw posłuchać tekstu parę razy, potem przeczytać pytania, w razie potrzeby przetłumaczyć sobie na język polski i potem słuchać już po kolei, starając się wychwycić odpowiedź. 
Nie zrażajcie się, dacie radę! Nawet, jeśli nie uda Wam się odpowiedzieć na wszystkie pytania, możecie oddać tyle, ile zrobicie. Dla mnie ważnym jest też fakt, że próbowaliście.





PYTANIA:

1.  Woher kommt Ali?
2.  Wie alt ist er?
3.  Lernt er Italienisch?
4.  Wo arbeitet sein Vater?
5.  Ist er schlank?
6.  Wie ist Ali?
7.  Woher kommt Kasia?
8.  Wo wohnt sie?
9.  Schreibt sie viele E-Mails?
10. Sind ihre Augen blau?
11. Wie ist Kasia?
12. Was trainiert sie?
13. Wie alt ist Penelopa?
14. Wo wohnt sie?
15. Wo wohnen ihre Großeltern?
16. Besucht sie ihre Großeltern?
17. Wie ist Penelopa?
18. Co w języku polskim oznacza słowo die Haare?
19. Jaki jest tytuł tekstu i co oznacza w języku polskim?
20. Podaj pełne imię i nazwisko wybranej osoby. 

Pytania możecie wysłać na maila lub dostarczyć mi w szkole do wtorku, t.j. 26 luty.
Przypominam, aby odpowiadać całym zdaniem!
Powodzenia!  Viel Spaß!!!

klasa Ia - kolejny filmik "nadprogramowy"

Jak już pisałam wcześniej dziewczyny z klasy I a to prawdziwe aktorki i uczenie się przez kręcenie filmików wyjątkowo przypadło im do gustu!
Tym razem zupełnie ponadprogramowy filmik z cyklu "Mein Tag".
Dziewczyny zastosowały wiele nowych słówek i wyrażeń, których nie mieliśmy jeszcze okazać poznać na lekcjach.
Zapraszam do obejrzenia filmiku:




konkurs międzynarodowy

30 października 2012 wystartował międzynarodowy konkurs organizowany przez grupę nauczycieli języka niemieckiego DaF Lehrer OnlineNetzwer.
Konkurs polega na nakręceniu filmiku dotyczącego jednej z 3 kategorii:  gramatyka, słownictwo, piosenki. Ma to być filmik, który mógłby posłużyć innym nauczycielom języka niemieckiego, czy też uczniom jako dodatkowy materiał edukacyjny. Konkurs trwa od 3 lutego, a potem przez miesiąc trwa głosowanie na kanale youtube oraz jury podejmie ostateczną decyzję, aby w dniu 4 marca podczas międzynarodowej konferencji DaFWEBKoN ogłosić zwycięzców.
My także postanowiliśmy wziąć udział w tym konkursie.
Razem z grupą dziewczyn z klasy IIb postanowiłyśmy stworzyć filmik z kategorii GRAMATYKA, dotyczący aktualnego zagadnienia gramatycznego z lekcji Wechselpräpositionen.
Podczas jednej lekcji niemieckiego udało nam się stworzyć cały materiał do filmiku, każdy miał swój udział. Lucyna dzielnie dyrygowała i pilnowała, aby Wasze sławne "oooo" było równo i bez nieczystości. Pozostałe dziewczyny, albo były aktorkami pierwszoplanowymi, albo udzieliły swojego głosu w tle!

Filmik wyszedł znakomity! Uważam, że to świetny materiał edukacyjny! I jaka fantastyczna zabawa, ile emocji i powtórek!! I jaka dobra wymowa;);)

Mam nadzieję, że to nie ostatnie nasze wspólne dzieło!






grafika:  http://livedeutsch.blogspot.de/p/videowettbewerb.html