Filmowe rewelacje dziewczyn z klasy Ia!

Dziewczyny z klasy Ia znowu dały czadu! 
Jak wszyscy to wiedzą z niemieckiego jest wiele możliwości zyskiwania dodatkowych ocen z aktywności, dzięki czemu pozycja ocen końcowych (semestralnych czy też rocznych) może się zawsze zmienić, oczywiście na plus.
Tym razem postanowiłam nie podawać określonego zadania, tylko po prostu zaproponowałam nakręcenie filmiku, w którym będzie można wykorzystać wiedzę i umiejętności dotychczas zdobyte;)

Poniższy filmik jest od początku do końca pomysłem dziewczyn - same go wymyśliły, nakręciły i zmontowały ;) Ogromna frajdę sprawia mi oglądanie ich projektów i będę z niecierpliwością czekała na ciąg dalszy;)




Zadanie domowe w atmosferze restauracyjno-kawiarenkowej!

Czas bardzo szybko płynie ;) A ja czasem po prostu nie nadążam z umieszczaniem Waszych wszystkich fajnych prac, filmików i innych ćwiczeń ;) Ale nadrabiam zaległości i umieszczam filmiki dziewczyn z klasy II b, dotyczące "smacznych" scenek sytuacyjnych. Powstały świetne prace i kolejne filmiki do kolekcji! Zresztą zobaczcie sami!

Im Restaurant - dziewczyny, ale Wasze stroje są po prostu rewelacyjne ;) Widać, że przy okazji odbył się mały pokaz mody ;):)




In der Konditorei - aż mi się zachciało ciasteczka ;)




Im Restaurant - atmosfera normalnie wieczorowa ;)




Im Restaurant -bardzo podobała mi się Wasza przygoda ;) i wpadki też;)




Klasy drugie - dodatkowe zadanie cz.II

Kolejny gadający avatar i pytania - przypominam, że udzielacie odpowiedzi całym zdaniem:





PYTANIA:


Was isst der Elf gern?
Was isst er nicht so gerne?
Was ist lecker?

KLASY DRUGIE - dodatkowe zadania!

Oczywiście partia dla klas pierwszych już poszła, co nie oznacza, że zapomniałam o klasach drugich. Wam też obiecałam, że coś się dla Was pojawi i tak też się dzieje.
Dla Was także jest zadanie na rozumienie ze słuchu. Poniżej zamieszczam VOKI wykonane przez moją znajomą nauczycielkę z Niemiec i jej uczniów. Pod  avatarem znajdziecie pytania, na które udzielacie odpowiedzi całym zdaniem. Macie czas do środy włącznie;) Odpowiedzi dostarczacie online lub w szkole spisane na kartce - wybór pozostawiam Wam.
Trzymam kciuki!  Viel Spaß!!





PYTANIA:


Was isst Lili zum Frühstück?
Isst sie gern Obst und Gemüse?
Was mag sie zu Mittag essen?
Was kauft Lili in der Stadt?
Was isst sie zum Abendbrot/ Abendessen?
Was trinkt sie gern?
Wie ist das deutsche Essen?

Kolejne zadanie dla aktywnych - klasy I!

UWAGA klasy pierwsze!
Zgodnie z obietnicą wstawiam kolejne zadanie dla aktywnych. Tym razem będzie to Hörverstehen, czyli rozumienie ze słuchu. Posłuchacie poniższego avatara o imieniu Michael wykonanego przez jednego z moich uczniów w programie VOKI. Waszym zadaniem jest udzielenie odpowiedzi na podane pytania i przesłanie mi ich lub dostarczenie w szkole. Macie czas do środy włącznie;)
Przypominam, że na pytania odpowiadacie całym zdaniem.

POWODZENIA!
Viel Spaß!




PYTANIA:


Wie heiβt der beste Freund von Michael?
Wie alt ist er?
Woher kommt er?
Was macht er gern?
Was macht er nicht gern?
Hat er Geschwister?
Wie ist er?
Welche Schulfȁcher mag er?
Was mag er?
Hat er Haustiere?

mini poradnik gramatyczny - część II

Jakiś czas temu przygotowałam dla Was kolejny mini-poradnik gramatyczny, który wykorzystacie w sytuacji kryzysowej. Ponieważ niebawem wystawianie ocen semestralnych - doszły mnie słuchy, że niektórzy z Was właśnie znaleźli się w takiej sytuacji - w związku z tym przybywam na ratunek!
Mini-poradnik z tworzenia pytań ogólnych i szczegółowych już macie, teraz udostępniam na temat tworzenia przeczeń. Starałam się przedstawić Wam to zagadnienie możliwie jak najprościej, bez niepotrzebnych zwrotów i określeń - mam nadzieję, że się przyda i wyciągnie niektórych z sytuacji kryzysowej!




Gramy!

Już rok temu testowałam ten program, ale był jakiś niedopracowany - teraz już można tu wiele fajnych rzeczy zrobić, podobnie jak w aplikacjach quizlet i learningapps możemy założyć klasę, co oczywiście już uczyniłam ;)
A teraz jako mały teścik zapraszam wszystkich chętnych do wzięcia udziału w zawodach ;)
Wystarczy, że podacie imię i pierwszą literę nazwiska oraz was adres mailowy i zaczniecie grać - Wasze wyniki dotrą do mnie automatycznie.
Ja w poniższej grze zdobyłam tylko (a może aż? ) 66 100 punktów , ciekawa jestem Waszych wyników - temat prosty bo Zahlen, czyli liczby, więc pójdzie jak z płatka ;-) Macie czas do wtorku!


zondle - games to support learning



KLASY PIERWSZE - dodatkowe zadania dla chętnych!

Zgodnie z ustaleniami do czasu wystawienia ocen na blogu będą pojawiały się różne dodatkowe aktywności dla osób chcących nabić sobie dodatkowych punktów, czy też ocen ;)
Zaczynam od klas I - poniżej macie krótką historyjkę wykonaną od A do Z przez Błażeja B. z klasy IIIB. Pod historyjką pojawią się pytania po polsku lub po niemiecku. Waszym zadaniem jest odpowiedzieć na te pytania i do wtorku 15 stycznia dostarczyć mi je do szkoły lub przesłać na maila ;)
UWAGA!  Odpowiadamy całym zdaniem. Jeśli pytanie jest w języku polskim odpowiadamy po polsku, jeżeli w języku niemieckim - odpowiadamy po niemiecku.

To są zadania dla chętnych - nie ma możliwości pogorszenia sobie oceny, otrzymania punktów ujemnych - samo podjęcie wyzwania jest już  PIERWSZYM PLUSEM !!!




Die Fragen: /  Pytania:  

1.  Wer ist schön und groß?
2.  Was macht Brzydal gern?
3.  Wer mag joggen?
4.  Wie ist Swir?
5.  Wer fährt gern Rad?
6.  Co znaczy po polsku zwrot "Rad fahren" ? 
7.  Was mag Zwierzaczek?
8.  Co oznacza słowo "Blut" po polsku i jaki ma rodzajnik? 
9.  Wie heißen die Zwillinge?
10. Wer ist sehr hoch und schlank?
11. Wie ist TY? 
12. Poszukaj i odmień przez osoby czasownik "fahren" . 

Szansa na punkty z aktywności!

UWAGA! 
Macie szansę uzyskać dodatkowe punkty z aktywności!
Wykorzystamy do tego aplikację Sketch Toy bardzo prostą w obsłudze! Klikając w poniższy link dowiecie się, na jakie pytanie należy odpowiedzieć;)  Pytanie zadane jest oczywiście w języku niemieckim i odpowiedź należy również przesłać mi w języku niemieckim. Możecie także namalować obrazek - to już zależy od Was! ;)  Gdy już napiszecie odpowiedź klikacie na "save" i automatycznie generuje Wam się link z Waszym "sketchem" - skopiujcie ten link w komentarzu pod tym postem - nie zapomnijcie podać swojego imienia ;) W razie problemów z komentarzami, można przesyłać także na mój e-mail.

Viel Spaß!

PYTANIE znajdziecie  TUTAJ 

GRA kreativity w akcji

W końcu po małym "tuningu" gry planszowej, która powstała w zeszłym roku w ramach gimnazjalnego projektu edukacyjnego udało mi się przeprowadzić pierwszą "lekcję" z jej użyciem.
Testowałam razem z połową klasy II b - także liczebność grupy bo 12 osób genialnie wpasowała się w zasady gry.
Ustaliliśmy, że stworzymy 4 grupy po trzy osoby. Najpierw zgłosiło się czterech liderów, którzy  następnie metodą losową dobierali sobie członków grupy. Powstały całkiem sympatyczne grupki. Początkowo pojawił się mały bunt odnośnie sposobu doboru członków, ale ostatecznie okazało się, że ta metoda świetnie się sprawdziła i każda grupa była w dobrym nastroju gotowa do do gry. Na początku odczytaliśmy hasła, usunęliśmy słowa jeszcze nieznane i podzieliliśmy na kategorię: na razie mamy 4 kategorie - "Familie", "Sport", "Verben", "Adjektive". Grupy wybrały swoje pionki, ustaliliśmy kolejność i ..... poszło.....

Najpierw rzuty przerośniętą kostką, niczym bilą na kręgielni i oczekiwanie, aby ilość oczek była jak największa. Potem decyzja w sprawie wyboru kategorii, następnie pokazanie lub namalowanie wylosowanego słowa i w końcu odgadnięcie hasła lub też nie....

Radość mieszała się z rozczarowaniem, złość ze zniecierpliwieniem, była akcja i interakcja. I był FUN.             Mam nadzieję, że to nie tylko moje odczucia, ale Wasze także - zresztą Wasze zaangażowanie i frajda "mówiły" same za siebie.
Niektórzy wykazali się talentem artystycznym - malarskim, czy też aktorskim. Niektórych haseł na podstawie Waszych malowideł w życiu bym nie odgadła - ale Wy daliście radę!





Jedyny minus - klepsydra. Jest zdecydowanie za duża i okazało się, że wcale nie potrzebujecie tyle czasu - po prostu albo wiecie, albo nie, więc nie ma sensu czekać, aż się piasek przesypie.... Na następny raz załatwię mniejszą albo taki minutnik kuchenny - on też może być dobrym rozwiązaniem.
Myślę, że powoli będziemy gromadzić nowe kategorie i hasła - nie możemy tylko zapomnieć, aby były to raczej słowa, które można w miarę dobrze pokazać lub narysować. Wydawało się, że rodzina to taka przyjemna kategoria, a nagle narysowanie wujka nie było wcale łatwym zadaniem, już nie wspominając o przymiotniku jung ;)





Rodzinne plakaty klas I



Podsumowaniem ostatniego działu dla klas pierwszych było przygotowanie plakatów przedstawiających rodzinę - swoją prawdziwą lub wymyśloną - wedle uznania. Oczywiście większość uczniów skorzystała z tej drugiej opcji, w związku  z czym powstały bardzo interesujące zestawy rodzin ;)
Członkami rodzin byli znani aktorzy i aktorki oraz postacie z bajek, nie zabrakło więc Simpsonów, Smerfów, Myszki Miki, Filipa Bobka, przyjaciół i wrogów Harrego Pottera, Georga Clooney'a, Bolka i Lolka oraz wiele innych bardziej lub mniej znanych osobników. Pojawiła się także rodzina jeży - bardzo różnych zresztą. Niektórzy pochwalili się własnym talentem artystycznym i sami namalowali postacie;) Niektórzy z Was mają bardzo duże rodziny, a niektórzy standard ;)

Plakaty są świetne, fantazyjne i kolorowe, rodziny duże, fajne teksty, szczególnie hobby członków tychże rodzin! ;)
Najfajniejsze za zgodą autorów zawisną na szkolnym korytarzu, natomiast poniżej zamieszczam prezentację dla tych, którzy nie będą mogli podziwiać w realu ;)





Klasy I - treningi przed sprawdzianem


UWAGA   KLASY  PIERWSZE!

Właśnie udostępniłam Wam treningi przed sprawdzianem na zbliżający się sprawdzian.
Kto nie ma jeszcze konta a ma kod aktywacyjny to proszę przypisać się do klasy na platformie.
Pamiętajcie:  Übung macht den Meister! 
Oczywiście, tak jak się umawialiśmy, macie narzucony limit czasowy, więc skupcie się na treningu;) 
POWODZENIA!  Viel Erfolg!

Neujahr 2013!

Guten Rutsch ins Neue Jahr!



Z okazji Nowego Roku 2013 wypróbowałam baner flashowy ze specjalnymi życzeniami dla wszystkich odwiedzających i tutaj zaglądających!

Viel Spaß und Kreativität  beim Deutschlernen!