Dziewczyny z I a RZĄDZĄ!!

Pierwsze klasy w gimnazjum z reguły pierwszy raz stykają się z językiem niemieckim - chodzi mi tutaj o naukę w szkole oczywiście.
Jest to drugi język obowiązkowy obok angielskiego i często właśnie o ten drugi za dużo.
Początki nie są trudne, ale mogą zniechęcić, bo to nowe słówka, nowe zasady gramatyczne, RODZAJNIKI, odmiana czasownika....masakra....
Życie umila nam tablica interaktywna, dzięki której wykonujemy różne ćwiczenia interaktywne oraz korzystamy z multibooka, co choć w minimalnym stopniu daje FUN.
Jednak dwa pierwsze miesiące już za Wami i przyszedł czas na pierwsze sytuacyjne zadania domowe. Pytania ogólne i szczegółowe, oraz dialogi najlepiej przećwiczyć w sytuacjach konkretnych - nie na lekcji, nie w ławkach, nie pod tablicą, ale w wymyślonych przez WAS samych realiach.
Tak też miały zrobić dziewczyny.
Zadanie było proste:  przećwiczyć podstawowe poznane dotąd zwroty w scenkach sytuacyjnych Waszego pomysłu.I dziewczyny zadanie im powierzone wykonały;-) GENIALNIE!
Wasze pomysły po prostu mnie powaliły!
Najbardziej podoba mi się to, że te zadania są nieprzewidywalne. Tak naprawdę nigdy nie ma żadnego schematu, zawsze wprowadzacie cząstkę siebie, swojej pomysłowości, poczucia humoru a FUN bije na odległość!  Jeśli ja oglądając mam taką frajdę, to co dopiero Wy ;)
Dzięki tym zadaniom poznaję Was lepiej i cieszę się, że jesteście kreatywne, macie poczucie humoru, dystans do siebie, a przede wszystkim pomysł na fajne zadanie domowe! 
Już obejrzałam prawie wszystkie Wasze filmiki, jeszcze jeden czeka w kolejce a na razie umieszczam te, których autorki wyraziły zgodę.
Na kolejnych zajęciach przeanalizujemy i podsumujemy ;)


Mam Talent w PIelgrzymowicach - tak! Dzięki Dominice, Kindze, Ewelinie i Gabrysi niemożliwe staje się możliwym!




Gimnastyka, gotowanie, taniec, medytacja - Aneta, Kasia i Dorota pokazują, że każda chwila jest dobra, aby rozmawiać po niemiecku ;-)




grafika:  www.pixelio.de

Platforma e-learningowa

Jak wiecie, platforma www.wsipnet.pl dobrze się ma i działa.
Każda grupa czy też klasa ma swoje hasło i kod PIN, które podawałam Wam na lekcjach. W związku ze zbliżającym się nieubłaganie pierwszym sprawdzianem dla klas I, udostępniłam Wam na platformie treningi przed sprawdzianem, przygotowane przez wydawcę. Macie czas do poniedziałku rano do godziny 8.00 - limit czasowy 45 minut. Także zachęcam do wypróbowania swoich sił i sprawdzenia swoich umiejętności, kto jeszcze nie zdążył się zalogować - cały weekend przed Wami!!  ;)  Owocnej nauki życzę;)

ZAMIANA RÓL, czyli jak uczniowie stają się nauczycielami

Podobnie, jak w zeszłym roku uczennice Patrycja Puzoń oraz Klaudia Czyż z klasy IIb postanowiły wcielić się w role nauczycielek i przeprowadzić lekcję z języka niemieckiego.
Tym razem było to powtórzenie wiadomości z zakresu "Mein Tag" i lekcja została w całości poprowadzona w języku niemieckim, a wszystkie aktywności zostały przygotowane tylko i wyłącznie przez dziewczyny.
Ja byłam nagrywającą, dlatego za wszelkie nieostrości, poruszania, złe zbliżenia z góry bardzo przepraszam - jestem totalną amatorką w tej dziedzinie.
Przeprowadzona lekcja brała udział w konkursie organizowanym przez ORE ""Uczenie poprzez nauczanie - uczniowie prowadzą lekcje języka obcego, polegającym na przeprowadzeniu zajęć metodą LdL.
Niestety, dziewczynom nie udało się uzyskać żadnej nagrody ani wyróżnienia.
Jednak dla mnie są ZWYCIĘZCAMI!  Lekcję przeprowadziły rewelacyjnie, bardzo profesjonalnie, wykorzystały różne narzędzie web 2.0 aktywizując uczniów do pracy na lekcji. Dziewczyny musiały pokonać swoje wewnętrzne blokady, bariery i lęki.
Muszę przyznać także, że grupa dziewczyn uczestniczących w tych zajęciach także spisała się na medal!  Same wiecie, że byłam pod wrażeniem Waszych aktywności!
Wnioski z takiej lekcji:  uczniowie wspierają siebie nawzajem, pomagają, są bardzo aktywni,
w ogóle nie odczuwają potrzeby rozmawiania na inne tematy,chętnie odpowiadają na pytania i co najważniejsze - to sprawia im frajdę!
Na pewno to nie koniec nauczycielskich perypetii Patrycji i Klaudii - już bierzemy się za następny projekt.  A co do konkursu?  Nie od razu Rzym zbudowano! Dla mnie jesteście "dybeściary", a jak przeanalizujemy zwycięskie filmiki, to w przyszłym roku gra zaczyna się od nowa;-)

Poniżej zamieszczam filmik, przedstawiający materiał z lekcji, jaki został wysłany na konkurs.