Edukacyjna gra planszowa

 PLANSZOWA GRA EDUKACYJNA



Podobnie, jak w roku poprzednim, także i w tym roku byłam opiekunem grupy gimnazjalnego projektu edukacyjnego. Tym razem trafili mi się sami chłopcy - i sami indywidualiści, każdy inny na swój charakterystyczny sposób ;-).
Temat był nieco inny niż rok temu, bardziej techniczny:  "Czy lekcja powtórzeniowa z języka niemieckiego musi być nudna? - stworzenie planszowej gry edukacyjnej." Niby temat wydawałoby się prosty - wykonanie planszy do gry, a co tam... Jednak wcale nie... Otóż, projekt nie polegał tylko na wykonaniu planszy, pionków i innych ewentualnych akcesoriów, ale także na opracowaniu reguł, wymyśleniu nazwy, kategorii, nauczeniu się słownictwa w ramach tych kategorii, zaprezentowaniu tej gry w praktyce... Sama koncepcja i pomysł może były o tyle łatwiejsze, że od czasu do czasu nasze lekcje powtórzeniowe były realizowane w stylu "kalamburowatym"  (jak ja to określałam), ale tej technicznej bazy nigdy nie posiadaliśmy.
Chłopcy przez parę miesięcy pracowali nad projektem, efektem końcowym jest wykonanie planszy, pionków, kostki do gry, załatwienie klepsydry, opracowanie zasad gry, wymyślenie nazwy, wykonanie instrukcji do gry, opracowanie kategorii ze słownictwem i pozytywne zaliczenie tego słownictwa, wraz z zaproszonymi koleżankami nagranie filmiku przedstawiającego przebieg gry w praktyce.
Punktem kulminacyjnym było zaprezentowanie swojej paromiesięcznej pracy. Pomimo stresu, chłopcom udało się sprostać zadaniu - zaproszeni przez nich nauczyciele byli pod wrażeniem i z zazdrością spoglądali na materiał dydaktyczny, jaki na zakończenie prezentacji ofiarowali mi moi uczniowie.
Nasza współpraca nie była łatwa, nie zawsze nasze terminy się zbiegały, ale najważniejsze, że daliście radę, że zaprezentowaliście swoją pracę, przedstawiliście jej efekty na forum. Bardzo podobało mi się wprowadzenie elementu dyskusji, zadawania pytań na sam koniec - świetnie sobie poradziliście! No i oczywiście gigantyczne pionki, kostki i kolorowa plansza do gry będzie mi towarzyszyć na lekcjach a pozostałym uczniom uatrakcyjniać naukę języka niemieckiego.

Gratuluję chłopcy!!!








W sklepie - ostatnia odsłona!

Jeszcze zachował się ostatni filmik z serii "Im Modegeschäft". Wykonała go Ola Pisarek z klasy IIIa. Filmik jest zupełnie inny od dotychczasowych i nader oryginalny, ponieważ gra w nim jedna i ta sama osoba. Bardzo fajny pomysł - nawet, jeśli ktoś nie ma pary może sam stworzyć coś fajowego.
Gratuluję!



Ostatnia gazetka ścienna w tym roku

No i nadszedł w  końcu ten czas, kiedy muszę napisać, że dziewczyny z klasy IIIb wykonały ostatnią w tym gimnazjum gazetkę ścienną z języka niemieckiego.

W 2012 roku mija dwieście lat od pierwszego wydania zbioru baśni Braci Grimm „Baśnie domowe i dziecięce”. Fakt ten stał się inspiracją do stworzenia ostatniej gazetki tematycznej.




Dziewczyny bardzo dziękuję za aktywność w tej dziedzinie, że nasza gazetka nie świeciła pustkami, za wasze chęci, poświęcony czas wolny - za fantastyczne gazetki ścienne z niemieckiego.

W przyszłym roku Waszą rolę przejmą dziewczyny z klasy Ib i już nie mogę doczekać się ich pomysłów. 

KONKURS wyniki!!!!

Czas na wyniki!!! 
W końcu udało mi się podsumować II edycję naszego szkolnego konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych! W konkursie brało 10 osób, które do końca walczyły o jak najwyższą pozycję. Poszczególne rundy różnie przebiegały - bywało, że parę osób zajmowało to samo miejsce. Jednak ostateczny wynik jest jednoznaczny - na każdą osobę przypada jedno miejsce w konkursie!  Różnice punktowe naprawdę nie są duże!
Gratuluję zwycięzcom!
Nagrody otrzymacie w dniu rozdawaniu nagród w naszej szkole, czyli najprawdopodobniej dzień przed zakończeniem roku szkolnego. Nagrody pocieszenia otrzymają wszyscy uczestnicy konkursu;)



grafika:  www.sxc.hu

Przedostatni ranking!

To przedostatni najświeższy ranking!
Cały czas walczycie i cały czas punkty i miejsca się zmieniają.
Tym razem najwięcej punktów otrzymały osoby o pseudonimach Spongebob i Sissi.
Serdecznie gratuluję.
A w przyszłym tygodniu FINAŁ!


Ostateczna rozgrywka - runda VIII

No i w końcu przyszedł czas na ostatnie rozdanie w tegorocznej II edycji naszego konkursu!
Walczycie bardzo dzielnie! Szperanie w sieci i wyszukiwanie informacji też idzie Wam całkiem nieźle.
Dziś pojawia się tura VIII pytań i będzie inna od wszystkich - magiczna - pytań jest więcej niż zwykle, ponieważ nie umiałam się zdecydować, które mam wybrać - wszystkie są fajne ;)


ÓSMA  TURA PYTAŃ:


1. Jak nazywa się niemiecka tancerka, na cześć której powstał film. Podaj jej imię i nazwisko,  tytuł filmu oraz reżysera.  (2 pkt)

2. Jak się nazywa  i gdzie dokładnie się znajduje miejsce, w którym można podziwiać  tropikalne ryby morskie i słodkowodne oraz ryby basenu Morza Śródziemnego i krajowych zbiorników wodnych. (3 pkt)

3. Was bedeutet auf Polnisch das Wort  “Wundertüte” ?  (2 pkt)

4. Kto to jest Wilhelm Elling i z czego zasłynął?   (2 pkt)

5. Gdzie znajduje się najwyższa w Niemczech zjeżdżalnia?  (2 pkt)

6. Z czego słynie Hannover? Jakie są charakterystyczne zabytki tego miasta i co łączy to miasto z ciasteczkami maślanymi?  (5 pkt)

7. „Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt”  -  wer hat das gesagt und was bedeutet dieses Zitat auf Polnisch?


Viel Erfolg ;) 

Jak zwykle, tradycyjnie już za wszystkich trzymam kciuki!   





grafika:  www.pixelio.de

Ranking po rundzie VI!

Już niedługo przyjdzie mi podliczać ranking po rundzie VI a ja sobie właśnie uświadomiłam, że nie podałam Wam rankingu obecnego... Tak więc -  oj dzieje się ! Dzieje się! Walczycie ostro!!!
Tym razem nikt nie osiągnął maksymalnej możliwej do zdobycia liczby punktów, ale najwięcej punktów zdobyła osoba o nicku:  SPONGEBOB  ;-)  Gratuluję i nadal trzymam kciuki za wszystkich! Jeszcze wszystko może się zdarzyć;)