konkurs WoKN - II tura

Przyszedł czas na rundę drugą;)
Poniżej zamieszczam kolejne pytania, mam nadzieję, że sprawią Wam frajdę ;-)
Przypominam o poprawności oraz odpowiadaniu zgodnie z tematem.
Tak, jak poprzednio proszę dostarczyć mi odpowiedzi osobiście lub przesłać mailem do przyszłego poniedziałku, t.j. 30 kwietnia.

Trzymam kciuki ;-)
Viel Spaß!


DRUGA  TURA PYTAŃ:   
1.   Max Planck – warum ist er bekannt? (2p)
2.   Jak ma na imię chłopak z Niemiec, który uczy się języka polskiego korzystając z sieci społecznościowych oraz kanału youtube? (2 p)
3.   Wizerunek jakiego niemieckiego odkrywcy i naukowca znalazł się na banknocie DM w 100 rocznicę jego śmierci? Jaki nominał miał ten banknot?  (2 p)
4.   Wie viele Museen gibt es in Berlin?  (2 p)
5.   Na jakiej imprezie w Niemczech “niedźwiedź” odgrywa główną rolę?  (2 p)

RANKING I tura

Uwaga! 
I  tura już za Wami;) Podaję ranking miejsc na chwilę obecną!
Wszyscy idziecie łeb w łeb - ta pierwsza tura nie była zbyt trudna.
Moje uwagi i wskazówki:
- zwracajcie uwagę na zgodność z tematem, jeśli pytanie na przykład dotyczyło gimnazjum, to odpowiedź też miała dotyczyć gimnazjum a nie dodatkowo jeszcze innych szkół. To są ważne elementy, przez które tracicie punkty.
- starajcie się budować w języku niemieckim proste zdania, nieskomplikowane - w ten sposób unikniecie błędów, a za poprawność też otrzymujecie punkty.
- przypominam także, że czasownik w zdaniu twierdzącym znajduje się w j.niemieckim na drugim miejscu!!

Gratuluję wszystkim biorącym udział w konkursie i trzymam kciuki!!
Jest Was wszystkich  11 osób ;-)    Możliwa maksymalna liczba punktów do uzyskania:  16 pkt.



fotobabble się rozkręca!

Długo nie musiałam czekać na kolejną gadającą fotografię;)
Mamy następny opis rodziny w wykonaniu Klaudii z klasy Ib;) 
Świetna robota!

Na naszych lekcjach będziemy podziwiać i odsłuchiwać Wasze prace, a Wy sami będziecie występować w roli KOREKTORA. ;-)
Ale ja, jak zwykle nigdy nie mam dość i z niecierpliwością będę czekała na więcej.




gadające obrazki

Program fotobabble jest świetnym narzędziem umożliwiającym trenowanie umiejętności mówienia w języku obcym. Poza tym jest świetnym uatrakcyjnieniem i ożywieniem zadania domowego. Dzięki niemu nie musicie więcej mówić do sufitu - Wasza wypowiedź może stać się częścią dowolnie wybranego przez Was zdjęcia czy też obrazka. Pozwala to Wam na zaprzyjaźnienie się z językiem niemieckim, ponieważ możecie nagrywać się wiele razy i nie musicie się stresować. Pozwoli to na szybsze obycie się z językiem oraz pozbycie się paraliżującego strachu.
Pierwsi odważni już są. Mam nadzieję, że będzie Was coraz więcej. Na stronie programu powstała nasza grupa deutschfun, na której możecie umieszczać Wasze zadania bez konieczności rejestrowania się. Oczywiście swoje konto także możecie utworzyć.








grafika: www.sxc.hu

Im Konfektionsgeschäft

Dzisiaj przeniesiemy się do sklepów odzieżowych;)
Jakiś czas temu skończyliśmy na dobre dział związany z ubraniami i ostatnim Waszym zadaniem na ten temat było przedstawienie scenki w sklepie odzieżowym: czy był to sklep obuwniczy, z modą damską, męską czy też dziecięcą - zadecydowało losowanie.
Niektóre grupy odegrały swoje scenki na lekcji, niektórzy postanowili nakręcić filmiki. Jedno było dla wszystkich wspólne - grupy, które do tej zaprezentowały efekty swojej pracy wykazały się kreatywnością i poczuciem humoru.
Niektórzy rozkręcają się coraz bardziej;):) A ja w każdym z tych filmików mam swoje ulubione elementy;-)














grafika:  www.pixelio.de

konkurs WoKN - I tura

Tak, jak obiecałam tak też się dzieje;)
Niniejszym podaję Wam I turę pytań. W wersji papierowej pojawi się w szkole w czwartek. Odpowiedzi możecie wysyłać do mnie na maila lub dostarczyć osobiście do poniedziałku 23 kwietnia. Pytania nie są trudne, mam nadzieję, ze sobie poradzicie. Jeśli chodzi o pytania w języku niemieckim to nie panikujcie - one wcale nie są straszne - pamiętajcie, że w pytaniu już jest zawarta połowa odpowiedzi. Jeśli ktoś nie znajdzie odpowiedzi na wszystkie pytania, może dostarczyć to co ma. Punkty będą podawane razem z pseudonimami po każdej rundzie.

Życzę szczęścia;-)  no i jak zwykle za wszystkich odważnych i łaknących wiedzy oraz wrażeń trzymam mocno kciuki!!!!


PIERWSZA  TURA PYTAŃ:    

1. Jaka znana niemiecka postać bajkowa obchodzi w tym roku swoje 100 urodziny ? (2p)
2. Was ist Helgoland?  (2p)
3. Wie lange dauert Gymnasium in Deutschland?  (2 p)
4. Skąd wywodzi się polska nazwa „Niemcy”? (2 p)
5. Noc Walpurgii – kiedy się odbywa, w jakich górach i na jakim szczycie?  (3p)

SZKOLNY KONKURS

Konkurs wiedzy o krajach 
niemieckojęzycznych –
      rusza DRUGA edycja!    

W trosce o rozwój Waszych zainteresowań językiem niemieckim oraz poszerzaniem Waszej wiedzy w tym też zakresie, ruszamy z drugą edycją Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych, abyście  ponownie mogli dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych do udziału w konkursie, w szczególności do zapoznania się z kulturą, obyczajami oraz tradycjami naszych sąsiednich krajów niemieckojęzycznych.

Zanim jednak konkurs zacznie się na dobre, proszę Was abyście bardzo dokładnie zapoznali się z regulaminem konkursu. 

REGULAMIN KONKURSU

1.     W konkursie może wziąć udział każdy uczeń Publicznego Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach. Ilość uczestników nie jest ograniczona. Każdy z uczestników zobowiązany  jest podać pseudonim, pod którym publikowana będzie jego punktacja i aktualne miejsce w konkursie. Pseudonim powinien brzmieć neutralnie, powinien kojarzyć się z j.niemieckim, powinien mieścić się w ogólnych ramach grzeczności i nie może budzić żadnych skojarzeń (do zaakceptowania przeze mnie), aczkolwiek może być zabawny.
2.     Konkurs zaczyna się we wtorek, to jest  17 kwietnia 2012 roku i potrwa 8 tygodni.
3.     Konkurs składać się będzie z jednego etapu podzielonego na  8 części. W każdy wtorek, na tablicy ogłoszeń oraz tu na blogu pojawiać się będzie karta z pytaniami. Od tego dnia uczestnicy mają czas do poniedziałku, aby odpowiedzieć na pytania i dostarczyć mi karty odpowiedzi.
4.     Za każdą poprawną odpowiedź uczestnik otrzyma 2 punkty. Za odpowiedź na pytanie otwarte uczestnik może otrzymać maksymalnie 5 punktów. Odpowiedzi na pytania napisane w języku niemieckim należy udzielać w języku niemieckim, natomiast na pytania w języku polskim – w języku polskim.
5.     Karty odpowiedzi będą sprawdzane pod kątem:
a) zgodności odpowiedzi z treścią pytania, 
b)poprawności językowej wypowiedzi (stylistyka, gramatyka) – dotyczy wypowiedzi w j.niemieckim,
c) uczciwości – odpowiedzi skopiowane z portali internetowych nie będą uznawane. Jeśli już coś gdzieś przeczytasz – brawo! Teraz opisz to używając swoich słów. Odpowiedź nie musi przecież być idealna, ważne, żeby była poprawna.
6.     Za spełnienie dwóch z powyższych kryteriów uczestnik otrzymuje 2 punkty (w sumie 4). Trzeci podpunkt ma na celu zweryfikowanie samodzielności pracy – za to uczestnik otrzymuje jeden punkt. Dodatkowo, jeśli okaże się, że cała odpowiedź została skopiowana z jakiegokolwiek źródła (skopiowana słowo, w słowo, ale nie sparafrazowana - czyli napisana innymi słowami), organizator konkursu zastrzega sobie prawo do całkowitego zdyskwalifikowania uczestnika i nie dopuszczenie do udziału w konkursie.
7.     Karty odpowiedzi będą również sprawdzane pod kątem podobieństwa do siebie. W konkursie może wziąć udział każdy, ale podstawową ideą jest samodzielna praca ucznia. Organizator zastrzega sobie prawo do zdyskwalifikowania uczestników, co do których pojawi się podejrzenie  o nieuczciwość.
8.     Kopie kart z pytaniami będą dostępne u mnie lub na naszym blogu.
9.     Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień regulaminu. 

Serdecznie Was zapraszam;-)

Und ….. ich drücke die Daumen!!!

  

Czas na kolejne listy

Słuchajcie, został nam/ WAM w sumie przedostatni list do napisania i wysłania. Tym razem opiszecie swój pokój, swoje miejsce... Wskazane będzie zamieszczenie jakiegoś zdjęcia lub własnej grafiki i krótki opis oraz pytania. Oczywiście cały czas pamiętacie o formie listu. Klasy drugie temat mają na topie, bo akurat dział kończyliśmy ostatnio, natomiast klasy trzecie muszą trochę poszperać w pamięci lub w notatkach z zeszłego roku;)
Temat:  "Mein Zimmer - meine Welt".
Jeśli w listach od Waszych kolegów pojawiły się jakieś pytania, na które jeszcze nie odpowiadaliście, to również postarajcie się na nie odpowiedzieć.
Przypominam, że macie czas jeszcze tylko do niedzieli, czyli do jutra 15 kwietnia do wieczora. Ja będę je wysyłać w poniedziałek wieczorem do USA.

Frohe Ostern!

Powoli zbliżają się Święta Wielkanocne, a z nimi zajączki, jajeczka, makowce,mazurki, Lany Poniedziałek... Nie zapominajcie o odpoczynku, spacerze i spędzaniu czasu z rodziną!
Frohe Ostern;)


Click to play this Smilebox grusskarte
Create your own grusskarte - Powered by Smilebox
Create a grusskarte