komiksy po niemiecku

Uczyć można się przez zabawę!
A oto przykład, tworzenia prostych sytuacyjnych komiksów!
To wcale nie jest takie trudne: rejestrujemy się, wybieramy szablon, postacie, wpisujemy teksty i komiks gotowy! Jako przykład zamieszczam mój pierwszy komiks i od razu zagadka: co mówią dziewczyny?? O czym lub o kim rozmawiają??
W przyszłym tygodniu na zajęciach dodatkowych we wtorek spróbujemy stworzyć nasz pierwszy komiks;)


Deutsch Wagen Tour in Pielgrzymowice

Deutsch Wagen Tour w Pielgrzymowicach!

25 października we wtorek gościliśmy w naszej szkole Deutsch Wagen, którym przyjechała do nas pani Małgorzata Urlich-Kornacka z magiczną walizką, wspaniałymi pomysłami i całym stosem prezentów.
My również byliśmy na tę okazję przygotowani. Już przy wejściu do szkoły witał panią Małgosię niemiecki napis oraz papierowe flagi niemieckie, które zdobiły korytarz szkolny. Wszystko to stwarzało niepowtarzalną atmosferę, która swój punkt kulminacyjny osiągnęła w auli szkolnej. To właśnie tam powstała najwspanialsza dekoracja powitalna w okolicy: olbrzymia flaga Niemiec, a obok najbardziej popularny Niemiec w Polsce Steffen Möller - wszystko made in RIO. Uczniowie, ubrani w barwach flagi niemieckiej, powitali panią Małgosię piosenką "Jede Zelle meines Körpers ist glücklich", która rozbrzmiewała w naszej szkole już od paru dni, wprawiając wszystkich zainteresowanych w świetny nastrój. Wykonanie tej piosenki tak bardzo spodobało się moderatorce, że na zakończenie imprezy, specjalnie na jej życzenie uczniowie zaśpiewali ją jeszcze raz, i to ze zdwojoną dawką energii.



Ale co dokładnie wydarzyło się w tym dniu w naszej szkole?? Otóż grupa uczniów brała udział w warsztatach językowych, przygotowanych specjalnie na tę okazję przez panią Małgosię. Zabawy były naprawdę różnorodne i bardzo pomysłowe. Pani Małgosia zwracała się do Was praktycznie cały czas po niemiecku, mimo to bawiliście się doskonale. Okazało się, że nie jest to żadną barierę, wręcz wzmaga Waszą aktywność. Warsztaty rozpoczęliście od zabawy z chustą, dzięki której poczuliście się prawie, jak na wakacjach: kąpaliście się, opalaliście, łowiliście ryby, uciekaliście przed rekinem.....Uciechom nie było końca.
Potem przenieśliście się do zoo i mogliście wcielić się w różne zwierzęta, co również sprawiło Wam dużo przyjemności i z łatwością zapamiętywaliście nowe słówka. Dla odmiany uczyliście się też tańczyć - jestem pod wrażeniem Waszych umiejętności, poszło Wam świetnie, a Wasz taniec można zobaczyć tutaj;) Nie obyło się także bez pieczenia ciastek, niektórzy z Was na jakiś czas przeobrazili się w różne przedmioty, np. Kaffeemaschine, Döner, Waschmaschine, Toaster. Pani Małgosia pokazała,
jak w zabawowy sposób możemy utrwalać słownictwo - mam nadzieję, że uda nam się to wykorzystać na naszych zajęciach z języka niemieckiego. Najbardziej jednak podobały mi się Wasze scenki, które musieliście odegrać w parach na podstawie rysunków sytuacyjnych przedstawionych na karteczkach, które otrzymaliście od pani Małgosi. Znów potwierdziło się to, co od dawna wiem, czyli że uczniowie w Pielgrzymowicach są bardzo zdolni i pomysłowi;)
Nie ma nic wspanialszego dla nauczyciela, niż widzieć swoich uczniów zadowolonych i szczęśliwych w akcji. Bardzo się cieszę, że Wam się podobało!

Halloween in Deutschland

Halloween in Deutschland
oczami uczniów z Pielgrzymowic!

Kolejna nasza szkolna gazetka niemiecka gotowa! Tym razem w nieco mrocznym, ale jakże kolorowym stylu! Są potwory, duchy, pająki, nietoperze, dynie i nawet krew się leje!
Oczywiście te wszystkie gadżety to zasługa uczennic z klasy IIIb!
Dziewczyny, jak patrzę na Wasze dzieło, to dochodzę do wniosku, że z gazetki na gazetkę jesteście coraz lepsze, coraz bardziej kreatywne i zaczynam żałować, że to ostatni rok, kiedy robicie mi gazetki, bo aż strach pomyśleć co zapodacie w szkołach następnych.... Tymczasem, czekam z niecierpliwością na następne odjechane gazetki z języka niemieckiego.

"Łamacz językowy" rozstrzygnięcie konkursu


Zgodnie z regulaminem konkursu w piątek w ubiegłym tygodniu zagłosowaliście na, Waszym zdaniem, najlepszy filmik z niemieckim łamańcem językowym. Po obliczeniu wszystkich głosów komisja wyodrębniła 3 osoby, które zdobyły największą ilość głosów.
Są to: Patrycja Puzoń z klasy Ib, Hanna Holeksa z klasy IIb oraz Aleksandra Dyrna z klasy IIIa.
We wtorek 25 października podczas wizyty Deutsch Wagen Tour w naszej szkole jury w składzie: Małgorzata Urlich-Kornacka oraz Agnieszka Kajzerek wyłoniły mistrza i dwóch wicemistrzów.
Także......uwaga.....(tutaj fanfary): Tytuł Mistrza w łamaniu języka niemieckiego otrzymała Aleksandra Dyrna! Pierwszym Wicemistrzem została Patrycja Puzoń, a tytuł Drugiego Wicemistrza przypadł Hannie Holeksa.
Jeszcze raz serdecznie Wam gratuluję i życzę dalszych sukcesów w "łamaniu" języka niemieckiego;-)

PUZZLE

Dzisiaj mam dla Was coś naprawdę fajnego! Ja od dziecka kocham Puzzle! Jeśli Wy także jesteście fanami układanek, to zapraszam do prostej zabawy w układanie puzzli, na początek nic trudnego, ale z czasem będziemy przechodzić na coraz to trudniejsze poziomy;)
Życzę miłej zabawy? Kto pamięta co oznacza zdanie na obrazku, które od dawna promuje nasz blog??
Pod hasłem "Puzzle" zawsze będę umieszczała jakąś zagadkę-układankę, którą możecie sobie dla relaksu ułożyć;)
Bo przecież Deutsch macht Spaß!

WSKAZÓWKA: jeśli puzzle nie są rozsypane, to aby zacząć układać, naciskacie w lewym dolnym rogu na to koło zębate (tools) i wybieracie scatter, następnie na zadane pytanie naciskacie ok i układacie!


Kolejne listy wylądowały za oceanem!

Dzisiaj wysłałam kolejne listy do Waszych kolegów i koleżanek zza oceanu! Tym razem pisaliście o swoim wolnym czasie i swoich zainteresowaniach. Muszę przyznać, że dzięki tej Waszej międzynarodowej korespondencji mogę się dużo o Was dowiedzieć i bliżej Was poznać! Cieszy mnie bardzo Wasza otwartość i chęć dzielenia się informacjami z innymi. Najbardziej cieszy mnie jednak fakt, że piszecie w języku niemieckim i idzie Wam to całkiem nieźle;-)
Mam nadzieję, że znajomości przetrwają dłużej!
Póki co, musimy cierpliwie czekać na odpowiedzi z Ameryki! ;-)


grafika: http://office.microsoft.com/pl-pl/images/?CTT=97

Deutsch Wagen Tour - przygotowania

Już za parę dni, za dni parę......
Dokładnie za 4 dni odwiedzi na Deutsch Wagen Tour.... A przygotowania trwają. Dzisiaj odbyła się pierwsza mini próba, doprecyzowanie planu, dogranie szczegółów.... Tekst piosenki powitalnej każdy zna, co mamy pokazywać też każdy wie, nasi "frontmeni" - Karolina i Błażej są najlepsi na świecie!!! Napisy i flagi są fantastyczne!
W poniedziałek kończymy dekorowanie korytarza i przechodzimy do auli oraz robimy próbę generalną. Naszym zadaniem domowym jest wyuczenie się tekstu na pamięć, łącznie z ilością zwrotek oraz gestykulacją. Pamiętajcie o pastelach, czy też kredkach do pomalowania twarzy, kto może ubiera się w kolorach flagi;)
Pamiętajcie, że przede wszystkim macie się dobrze bawić, macie pokazać swoją pozytywną energię i radość, jaką daje Wam śpiewanie tej piosenki - wszyscy jesteście świetni, w związku z tym będzie świetnie!
A piosenka szczęścia niech Wam chodzi po głowach cały weekend!! ;-)

Bildbeschreibung - opis obrazka

Opis obrazka (die Bildbeschreibung) jest jednym z elementów nauki języka obcego. Jako ćwiczenia będę Wam tutaj podawała linki do fajnych ćwiczeń interaktywnych dotyczących właśnie opisu obrazka.
Na dobry początek mam dla Was ćwiczenia.
Pierwsze ćwiczenia związane jest tematycznie z rodziną (die Familie) i czasem wolnym (die Freizeit): http://blog.tyczkowski.com/cwiczenia-interaktywne/opis-obrazka-po-niemiecku-rodzina-familie.htm
Drugie ćwiczenie również dotyczy czasu wolnego (die Feizeit) oraz wyglądu zewnętrznego (das Aussehen) oraz pogody (das Wetter): http://blog.tyczkowski.com/cwiczenia-interaktywne/opis-obrazka-po-niemiecku-telefonieren.htm
Wszystkie kolejne ćwiczenia zawsze będą ukazywały się w kategorii Bildbeschreibung - opis obrazka.

Im Restaurant

Im Restaurant

Jedna z ostatnich lekcji w klasach drugich osadzona była w bardzo smacznych realiach, a mianowicie w restauracji, pizzerii, lodziarni, snack-barze, cukierni. Waszym zadaniem było wcielić się w klientów bądź w kelnerów jednego z wyżej wymienionych miejsc. Wasze scenki bardzo mi się podobały, bardzo kreatywnie podeszliście do tematu, choć nie wszyscy opanowali tekst i mieli później drobne problemy z jego prawidłowym odtworzeniem.
Uczennice klasy IIa Julia Barchańska i Karolina Janota postanowiły nakręcić filmik, i muszę tu nadmienić, że był to bardzo "smakowity" filmik. Dziewczyny gratuluję Wam pomysłu oraz poczucia humoru i pełnego profesjonalizmu w odgrywaniu ról - od razu widać, że udział w zajęciach artystycznych przynosi świetne efekty, czego jesteście żywym przykładem!
Filmik dziewczyn zamieszczam poniżej. Życzę miłego i "smacznego" oglądania.




grafika: http://office.microsoft.com/pl-pl/images/?CTT=97

Deutsch macht Spaß

Uwaga! Uwaga!

25 października zawita do naszej szkoły ten oto kolorowy samochodzik;-)
30-osobowa grupa uczniów (bardzo mi przykro, że tylko tylu uczniów może brać udział w warsztatach, ale takie są wymogi techniczne) będzie mogła na własnej skórze przekonać się, że Deutsch macht Spaß! Dla pani Małgorzaty Ulrich-Kornackiej szykujemy godne powitanie, pełne niespodzianek, a nasza szkoła będzie kolorowa, w barwach flagi niemieckiej! Tymczasem wszyscy przygotowujemy dekorację, uczymy się piosenki, a w przyszły poniedziałek 24 października o godzinie 13.30 odbędzie się próba generalna i dekorowanie korytarzy oraz auli. Bądźcie zwarci i gotowi;)

Więcej informacji o projekcie Deutsch Wagen Tour znajdziecie tutaj.

grafika: http://www.deutsch-wagen-tour.pl/

"Łamacz językowy" - konkurs

Konkursu czas zacząć!

Niniejszym uważam szkolny konkurs na najbardziej zabawny, dziwny i kreatywny filmik, przedstawiający uczestnika wypowiadającego jeden z trzech niemieckich łamańców językowych za rozpoczęty!!
Od dzisiaj aż do piątku możecie do woli oglądać filmiki i wybierać swojego faworyta! W piątek będziecie zobowiązani do oddania głosu na jedną osobę na specjalnie do tego przygotowanych "formularzach".
Wszystkie filmiki są rewelacyjne, pomysły kreatywne a łamańce językowe wypowiedziane niezwykle profesjonalnie! Wybór nie jest łatwy i podjęcie decyzji na pewno zajmie Wam trochę czasu, dlatego bardzo proszę o dokładne przeanalizowanie i przemyślenie wszystkich argumentów za i przeciw. Spośród Waszych głosów zostaną wyłonione 3 osoby, które uzyskają największą liczbę głosów i one zakwalifikują się do drugiego etapu, który będzie miał miejsce w dniu 25 października w trakcie wizyty Deutsch-Wagen-Tour w naszej szkole. Wtedy to dowiemy się kto zyskał tytuł "Mistrza w łamaniu języka niemieckiego", a do kogo należą dwa tytuły wicemistrzowskie.
Na zwycięzców czekają nagrody;)
Filmiki zamieszczam poniżej:

Patrycja Puzoń klasa I b




Hania Holeksa klasa II b



Błażej Białończyk klasa II b



















Ada Puzoń klasa II b




















 Angelika Borowiec klasa II a




Ola Dyrna klasa III a




beim Arzt

Gabinet lekarski na lekcji języka niemieckiego??

Dlaczego nie?
Na ostatnich lekcjach nasza klasa przekształciła w prawdziwą przychodnię;) Był lekarz ogólny, pediatra, ginekolog, weterynarz, chirurg, a nawet szpital. Pacjenci (tu warto nadmienić, że byli nimi nie tylko ludzie) przybywali z różnymi dolegliwościami, począwszy od bólów głowy, brzucha i gardła, poprzez bóle tyłka, katar, kaszel, wysypkę, stłuczenia i złamania, a zakończywszy na rozwolnieniu i ciąży. Wszystko z domieszką humoru i żartu. "Lekarze" odegrali swoje role bardzo profesjonalnie, a w niektóre dolegliwości pacjentów to nawet udało mi się uwierzyć. Wasze pomysły bardzo mi się podobały. Myślę, że dzięki temu, macie możliwość w bardziej autentyczny sposób zapamiętać i usystematyzować zwroty i słownictwo związane z wizytą u lekarza. Wasze scenki utwierdziły mnie w przekonaniu, że mimo wszystko warto robić lekcje w ten sposób, jeśli tylko tematyka na to pozwala. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy nasuwa się Wam jakiś kolejny pomysł na scenki live? Czekam na propozycje.
Poniżej zamieszczam filmiki z Waszymi scenkami.
Dziewczyny, scenki są rewelacyjne i jest się czym chwalić!


Scenka Karoliny K. i Marysi

















Scenka Patrycji, Karoliny B., Doroty i Agnieszki, remix w wykonaniu Marcina

Łamacze językowi

Instytut Goethe'go zorganizował konkurs polegający na nakręceniu filmiku, w trakcie którego uczestnik w bardzo nietypowej sytuacji wymawia jeden z podanych łamaczy językowych:

Fischers Fritz fischt frische Fische; frische Fische fischt Fischers Fritz
Blaukraut bleibt Blaukraut und Brautkleid bleibt Brautkleid. Brautkleid bleibt Brautkleid und Blaukraut bleibt Blaukraut.
Am Zehnten Zehnten um Zehn Uhr Zehn zogen zehn zahme Ziegen, zehn Zentner Zucker zum Zoo.

Wśród naszych szkolnych uczniów znaleźli się zuchwalcy (Adrianna Puzoń, Błażej Białończyk, Angelika Borowiec, Aleksandra Dyrna, Hania Holeksa), którzy podjęli to wyzwanie, pozwolili ponieść się wyobraźni, a przede wszystkim bardzo dobrze poradzili sobie z niemieckimi łamaczami, co wcale nie jest takie proste. Łamacza o Blaukraut do tej pory nie potrafię wymówić płynnie i bez pomyłki.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję odwagi i kreatywności! Wasze filmiki baaardzoo mi się podobają!! Ostatecznie nie udało Wam się pojechać do Berlina, ale na pewno niektórym z was udało się dotrzeć wgłąb siebie i przełamać swoje wewnętrzne blokady i lęki, czego efektem są te fantastyczne filmiki.
I właśnie dlatego też postanowiłam zorganizować wewnątrzszkolny konkurs na najlepszy filmik przedstawiający naszych szkolnych "łamaczy językowych" w akcji. Do konkursu dołączyła nieustraszona Patrycja Puzoń, która niestety z powodów biograficznych nie mogła wziąć udziału w konkursie organizowanym przez Instytut. Jeśli są jeszcze ochotnicy gotowi podjąć się tego wyzwania, serdecznie zapraszam do nakręcenia filmiku i dostarczenia go do mnie do czwartku (13 października).
Konkurs rozpocznie się w piątek (14 października), kiedy to tutaj na blogu umieszczę linki do wszystkich filmików. Wszyscy uczniowie oraz nauczyciele mają tydzień czasu na obejrzenie tych filmików i wybranie swojego faworyta, a w kolejny piątek (21 października) odbędzie się głosowanie, w wyniku którego zostaną wytypowane trzy filmiki z największą ilością głosów. Ostateczny werdykt zostanie ogłoszony 25 października (wtorek) podczas wizyty Deutsch-Wagen-Tour w naszej szkole.

grafika: http://goethe.de/ins/pl/lp/deindex.htm

misz masz - czyli odmiana różnych czasowników regularnych

Tym razem podaję linki do odmiany różnych czasowników, ale tylko regularnych plus przećwiczone już wcześniej HABEN i SEIN. Odmiana dotyczy czasu teraźniejszego Präsens.
Dzięki temu możecie stać się prawdziwymi mistrzami w tej dziedzinie, czego oczywiście Wam życzę.

http://sint-lodewijkscollege.be/duits/1kapitel1/verben1.htm
http://suz.digitaleschulebayern.de/deutsch/grammatik/gehen_praesens.htm
http://suz.digitaleschulebayern.de/deutsch/grammatik/heissen_praesens.htm
http://sint-lodewijkscollege.be/duits/1kapitel1/verben2.htm
http://ospitiweb.indire.it/ictavagnacco/deutsch/Test_1.4/ab10.htm
http://ospitiweb.indire.it/ictavagnacco/deutsch/Test_1.1/heisse.htm
http://mein-deutschbuch.de/lernen.php?menu_id=141
http://mein-deutschbuch.de/lernen.php?menu_id=152
http://blog.tyczkowski.com/cwiczenia-interaktywne/czasowniki-regularne-koncowki-regelmaessige-verben.htm
http://grammatiktraining.de/uebungen/verbformenmc.html
http://deutschseite.de/grammatik/konjugation/interaktive_uebungen/konjugation_gehen/konjugation_gehen_1.html
http://schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_verbauswahl2.htm
http://deutschseite.de/grammatik/konjugation/interaktive_uebungen/konjugation_gehen_kommen_lernen_sagen_wohnen/konjugation_gehen_kommen_lernen_sagen_wohnen_1.html
http://schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_verbauswahl1.htm
http://deutschseite.de/grammatik/konjugation/interaktive_uebungen/konjugation_arbeiten_finden_reden_antworten_berechnen/konjugation_arbeiten_finden_reden_antworten_berechnen_1.html
http://schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap2_verbendungen.htm
http://deutschseite.de/grammatik/konjugation/interaktive_uebungen/konjugation_heissen_tanzen_sitzen/konjugation_heissen_tanzen_sitzen_1.html

Powyższe ćwiczenia polegają na odmianie czasowników przez wszystkie osoby, wstawianiu brakujących czasowników w odpowiedniej osobie do podanych zdań oraz na wybieraniu poprawnej końcówki czasownika.

SEIN i HABEN

W myśl znanego wszystkim przysłowia "Übung macht den Meister! Ćwiczenie czyni mistrzem" w zakładce "ćwiczenia gramatyczne" będę umieszczała linki do prostych ćwiczeń online, dzięki którym będziecie mogli utrwalić oraz przećwiczyć określone struktury gramatyczne.

Mam nadzieję, że ćwiczenia te ułatwią i usystematyzują Waszą naukę języka niemieckiego.
Odmiana czasownika zawsze będzie pod hasłem KONJUGATION - odmiana czasownika.
Dziś trochę ćwiczeń dotyczących odmiany czasownika sein (być) i haben (mieć).
Viel Spaß!!!

http://suz.digitaleschulebayern.de/deutsch/grammatik/sein_praesens.htm
http://ospitiweb.indire.it/ictavagnacco/deutsch/Test_1.1/binbistist.htm
http://ospitiweb.indire.it/ictavagnacco/deutsch/Test_1.2/11.htm
http://deutschseite.de/grammatik/konjugation/interaktive_uebungen/konjugation_sein/konjugation_sein_1.html
http://suz.digitaleschulebayern.de/deutsch/grammatik/haben_praesens.htm
http://deutschseite.de/grammatik/konjugation/interaktive_uebungen/konjugation_haben/konjugation_haben_1.html
http://mein-deutschbuch.de/lernen.php?menu_id=153

Jeśli przy okazji natrafię na inne ćwiczenia związane z odmianą tych czasowników, dodam je do tego posta. Przypominam również, że odmianę czasowników HABEN i SEIN możecie także trenować na www.quizlet.com. W naszej grupie nutella utworzone zostały zestawy, dzięki którym możecie w przyjemny i szybki sposób nauczyć się odmiany, a także wyćwiczyć pisownię i wymowę.

Wieści zza oceanu!

Pierwsze odpowiedzi zza oceanu dotarły!!

Wczoraj wieczorem otrzymałam odpowiedzi od Waszych korespondencyjnych partnerów/ partnerek z USA. Już jutro zaspokoicie swoją ciekawość, która już od dawna Was zżera i osobiście przeczytacie listy. Niektóre listy zawierają obrazki, zdjęcia.... W kolejnym liście Wy także będziecie mogli wykazać się kreatywnością;)
Listy dostaniecie w takiej formie, w jakiej zostały napisane - to znaczy bez żadnych poprawek z mojej strony. Waszym zadaniem, oprócz zaspokojenia swojej ciekawości i wyłapania interesujących Was informacji, będzie także wskazanie błędów, jakie w tych listach popełnili Wasi koledzy i koleżanki. Muszę przyznać i oczywiście Was pochwalić, że pomimo mniejszej ilości godzin niemieckiego w tygodniu oraz krótszego okresu nauki Wasze listy ogólnie rzecz biorąc, zawierały mniej błędów językowych i gramatycznych. Bardzo mnie to cieszy ;-)
Kolejne spotkanie odbędzie się w środę, to jest 12 października o godzinie 7.00 - proszę o pełną mobilizację - pamiętajcie, że ja też wstaję wcześniej. Tematem drugiego listu będzie "Hobby und Freizeit" - tutaj możecie naprawdę podzielić się wszystkim z rówieśnikami - jakiej muzyki słuchacie, jakie utwory najbardziej lubicie, jakie filmy lubicie oglądać, kiedy ostatnio byliście w kinie, czy gracie na instrumentach, jak długo, gdzie lubicie spędzać wakacje, co Was interesuje w internecie, jakich aktorów, piosenkarzy lubicie, jakie książki, czasopisma czytacie, jak wygląda Wasz dzień, ile czasu spędzacie w szkole, na jakie zajęcia dodatkowe chodzicie - jednym słowem temat rzeka;) Aż sama jestem ciekawa Waszych kolejnych listów. Pierwsze lody zostały przełamane - teraz już możecie się bardziej otworzyć;)
Informacja dotycząca naszego spotkania i jego tematu pojawi się także na naszej szkolnej tablicy informacyjnej.

http://www.goethe.de/ins/pl/lp/prj/bld/wer/deindex.htm

RUNDA I FISZKOMANII rozstrzygnięta


Czas na ogłoszenie wyników naszego konkursu.

Muszę przyznać, że jestem nieco rozczarowana aktywnością klas pierwszych i trzecich. Winą obarczam piękną jesienną pogodę... Mam jednak nadzieję, że następnym razem będzie lepiej. W przeciwnym razie pomyślę sobie, że wolicie zakuwanie z zeszytu, z kartki i zafunduję Wam próbkę uczenia się z lat 80-tych.... ;-)
Jeśli chodzi o klasy II to ekipa jak zwykle nie do zdarcia. Jak wiecie, jeśli tylko czas mi pozwala ja również uczestniczę w Waszym współzawodnictwie i czasem udaje mi się pobić Wasze rekordy, ale są też takie, przy których po prostu wymiękam.

Do nich należą między innymi rekordy ustanowione przez uczennice klasy IIb Hanię Holeksa i Adę Puzoń. Dziewczyny otrzymują plusy z aktywności, tym samym zwiększając swoje szanse na piąteczkę ;) GRATULUJĘ!

grafika: http://sxc.hu/

mini poradnik gramatyczny część I

Przygotowałam dla Was mój pierwszy screencast;-)
Nie jest do końca taki, jak bym chciała, ale myślę, że jak na pierwszy raz to wyszło mi całkiem nieźle. Na podstawie prezentacji, którą przygotowałam wcześniej w programie Power Point, zmontowałam dla Was pierwszy mini-poradnik gramatyczny, takie gramatyczne pogotowie ratunkowe, obrazujące jedno z zagadnień, które omawialiśmy na lekcji. Teraz w sytuacji, gdy nie było Was na lekcji, bądź nie zrozumieliście wszystkiego, czy też po prostu zapomnieliście, możecie sobie to jeszcze raz odtworzyć w domu o dowolnej porze. Pierwszy poradnik dotyczy pytań w języku niemieckim - jakie mamy rodzaje, jak je tworzymy, na co trzeba zwracać uwagę oraz o czym pamiętać, wszystko jest poparte przykładami i co najważniejsze - słyszycie mnie;)
Mam nadzieję, że ta forma nauki także przypadnie Wam do gustu ;-)
http://screenr.com/RWv8