FISZKOMANIA

Uroczyście informuję, że nasza szkolna fiszkomania 2011/2012 zaczyna się!!

Rozpoczynamy pierwszą rundę pobijania rekordów na www.quizlet.com. Nowicjuszom przypominam o zasadach obowiązujących w tym konkursie. Wygląda to tak:
Raz na miesiąc organizujemy FISZKOMANIĘ, polegająca na pobijaniu rekordów w grze SCATTER, w obrębie określonych zestawów. Każda klasa otrzymuje nazwy zestawów, które ma pobić oraz dokładnie określony przedział czasowy. W tym czasie wszyscy chętni z danych klas mogą pobijać zestawy. Po zakończeniu zawodów, każdy uczeń, do którego będzie należał rekord otrzymujemy plusa z aktywności. Przypominam, że 5 plusów to piąteczka z niemieckiego.


W związku z tym zapraszam Was serdecznie do czynnego pobijania rekordów i lojalnie informuję, że też zamierzam brać w nim udział;-) Życzę szybkiego klikania i owocnej nauki;)

Mein Tag inaczej ;)


Opis dnia to jedno ze standardowych zadań chyba z każdego języka obcego. Skoro z każdego, to i z niemieckiego też, w związku z tym także nie ominęło Was. Jednak z odrobiną mojej motywacji udało mi się przekonać Was do "odbębnienia" tego zadanka w nieco inny sposób.
Zgodnie z wytycznymi mogliście nauczyć się opowiadać o swoim dniu i na forum, przed tablicą, tuż obok mojego biureczka zaprezentować ustnie opis swojego dnia z pamięci, mogliście przygotować plakat i na jego podstawie opowiedzieć mi co nieco, mogliście zrobić prezentację użyczając jej swojego głosu lub mogliście nakręcić filmik, przedstawiający jeden dzień z Waszego życia. I to był strzał w dziesiątkę. Troszeczkę pobudziłam Waszą, chwilowo uśpioną kreatywność, i otrzymałam prawdziwą BOMBĘ!
Wasze "opisy dnia" w języku niemieckim przeszły moje wszelkie wyobrażenia, zaskoczyliście mnie totalnie, z czego bardzo się cieszę. Oglądając kolejno Wasze filmiki mój podziw dla Was, uznanie i wielka duma rozpierała mnie coraz bardziej;)
Muszę przyznać, że na początku obawiałam się powtarzalności, która ostatecznie mogłaby doprowadzić do nudy... Jakże się myliłam! Żadnej powtarzalności nie było, każdy filmik jest inny, inaczej pomyślany, inaczej zrobiony;) Z przyjemnością oglądam ten DZIEŃ z Waszego życia i w każdym poznaję Was na nowo, to jest niesamowite. Różnorodność tych dni jest powalająca.
Błażej i Robert wykazali się prawie bezbłędną znajomością języka niemieckiego, ich scenka obrazująca odwiedzanie przyjaciół rozbroiła mnie, a Krecik stał się moim ulubieńcem;) Poza tym montaż pierwsza klasa!

Ada z Nikolą też miały swój pomysł - scena z pobudką rewelacja, gratuluję pomysłu;)

Film Martyny to dla mnie prawdziwy "majstersztyk" jeśli chodzi o ujęcia, dopasowanie ścieżki dźwiękowej, normalnie do tej pory nie mogę wyjść z podziwu! To tykanie zegarka, obfite śniadanie, świetne napisy;)


Aga i Hania też mają się czym chwalić, nakręciły swój filmik w całości tylko przy pomocy komórki! Zaskoczyłyście mnie oryginalnością - to karaoke z piosenką Rammsteina, nocne horrory - po prostu genialne!


Mateusz i Grzegorz przeszli chyba samych siebie - Wasze poczucie humoru i zaangażowanie w wykonanie tego zadania jest naprawdę godne podziwu. Podkład muzyczny powala! Bardzo spodobało mi się Wasze nocne majaczenie w języku niemieckim;)


Kuba i Piotrek także pokazali na co ich stać - ich podejście do tematu też mnie zaskoczyło, okazało się bowiem, że można także zadawać pytania i też to fajnie wyjdzie;) Poza tym rozbrajający uśmiech Kuby mnie też rozbroił zaraz na początku i uśmiech na twarzy pozostał już do końca filmiku;)


Bardzo Wam gratuluję takich filmików, zazdroszczę takich umiejętności i takich interesujących dni;) Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w naszych okolicach jesteście prekursorami w tej dziedzinie i mam nadzieję, że dzięki Waszej kreatywności, odwadze i otwartości, uczniowie z innych szkół także zechcą w ten sposób opisywać swój dzień w języku niemieckim;) Życzę wszystkim nauczycielom takich uczniów!
Jestem z Was baaaardzzzoo dumna;)

pierwsze koty za płoty


Pierwsze listy napisane przez naszych uczniów właśnie opuściły moją skrzynkę mailową i mam nadzieję, że wylądowały w skrzynce mailowej pani Anne Glinsky i niedługo dotrą bezpośrednio do amerykańskich uczniów. Zobaczymy, jak uczniowie z USA radzą sobie z językiem niemieckim;-)




grafika: http://office.microsoft.com/pl-pl/images/?CTT=97

Kto z kim pisze?

Nasza szkolna lista partnerów korespondencyjnych

Żeby każdy wiedział z kim pisze, a inni, żeby zazdrościli poniżej podaję listę osób zaangażowanych w projekt oraz ich e-mailowych partnerów:

Hanna Holeksa: Nick Leiper

Błażej Białończyk: Eric Aulbach

Patryk Ogierman: Jake Ralston

Justyna Wieczorek: Gregory Genova

Nikoletta Kulik: Jordan Taylor

Aleksandra Dyrna: May Curtis

Paulina Herman: Tyler Juba

Agnieszka Janulek: Sofia Papageorge

Patrycja Klimosz: Mickala Watterson

Karolina Bazgier: John Carvelli

Karolina Knapik: Eric McClain

Maria Orszulik: Makenzie Wilkinson

Adrianna Puzoń: Keelan Phillis

Aleksandra Szwast: Nick Liberty

Agnieszka Kajzerek: Justin Gregory

Katarzyna Stania: Kirsten Kihn

Niedługo wysyłamy pierwsze listy mailowe, a potem z niecierpliwością będziemy czekać na odpowiedzi zza oceanu;)


grafika: http://goethe.de/ins/pl/lp/prj/bld/deindex.htm?wt_sc=bild

Poznajemy rówieśników z USA

W końcu przyszedł na czas na wcielenie w życie naszego projektu międzynarodowego "Das Bild der Anderen", organizowanego przez Gothe-Institut.
To pierw
szy taki projekt w naszym gimnazjum i mam nadzieję, że nie ostatni ;-)
Projekt polega na wymianie e-maili w języku niemieckim z rówieśnikami z innych krajów, będących na tym samym poziomie kompetencji językowej.

W czasie trwania tego projektu nie tylko utrwalamy i poszerzamy znajomość języka niemieckiego, ale także dowiadujemy się jak żyją nasi rówieśnicy w innych krajach na całym świecie. My natomiast, przybliżymy naszym kolegom i koleżankom polską kulturę i obyczaje. Nasz projekt będzie trwał 9 miesięcy, a zakończy się zaprezentowaniem partnera/partnerki korespondencyjnej w jak najbardziej ciekawy i kreatywny sposób. Mam nadzieję, że nie tylko na listach się skończy... Chciałabym zorganizować Wam wspólną rozmowę przez skypa i mam jeszcze parę pomysłów-niespodzianek w zanadrzu, ale o tym dowiecie się później - liczę na Waszą współpracę i pomysłowość;-)
W tegorocznym projekcie biorą udział uczniowie klas II i III w składzie:
Hania Holeksa, Aga Kajzerek, Ada Puzoń, Błażej Białończyk, Patryk Ogierman, Justyna Wieczorek, Nikoletta Kulik, Aleksandra Dyrna, Paulina Herman, Zuza Jędrysik, Agnieszka Janulek, Patrycja Klimosz, Sandra Kurzyna z Karoliną Bazgier, Karolina Knapik, Aleksandra Szwast oraz Marysia Orszulik.
Nasza zwariowana i pełna pozytywnej energii grupa, w przyszłym tygodniu rozpoczyna korespondencję w języku niemieckim z uczniami z USA.
Wszystkim uczestnikom projektu serdecznie gratuluję odwagi i chęci do działania. Jestem przekonana, że udział w tym projekcie będzie dla Was niezapomnianą przygodą, a znajomości utrzymają się dłużej niż rok.
O kolejnych pomysłach i przedsięwzięciach dotyczących realizacji naszego projektu będę informowała na bieżąco.

grafika: http://goethe.de/ins/pl/lp/prj/bld/deindex.htm?wt_sc=bild

platforma e-learningowa

Nasza platforma e-learningowa już działa!!!

Klasy I oraz klasy II mają możliwość doskonalić oraz rozwijać swoje umiejętności językowe na platformie e-learningowej udostępnionej przez wydawnictwo WSiP www.wsipnet.pl.
Utworzyłam klasy podzielone na grupy według stopnia zaawansowania, czyli zgodnie z obecnym podziałem szkolnym. Wszystkie grupy otrzymają ode mnie kody PIN oraz hasła w celu zalogowania się na platformie i wejścia do odpowiedniej grupy. Dzięki temu będziecie mogli wykonywać ćwiczenia interaktywne, treningi przed kartkówkami, sprawdzianami, czy też inne zadanie, które zwiększą Waszą szansę na zdobycie ocen dodatkowych z aktywności, czy też lepsze przygotowanie się do lekcji. O kolejnych nowościach pojawiających się na platformie będziecie dowiadywać się na bieżąco na lekcjach języka niemieckiego oraz w postach na blogu.
W końcu możecie robić, to co lubicie najbardziej - uczyć się z wykorzystaniem komputera, internetu i innych nowinek, w których jesteście niejednokrotnie lepsi ode mnie;)
Życzę powodzenia i do zobaczenia na platformie;)

Nowy ROK SZKOLNY - Nowa GAZETKA

Niedawno rozpoczął się nowy rok szkolny, a na naszym szkolnym korytarzu pojawiła się, ku mojej radości, nowa bardzo interesując gazetka z języka niemieckiego, tym razem tylko o Niemczech.
"Deutschland" - tak brzmi tytuł gazetki.
Mój niezastąpiony skład drużyny do spraw gazetki ściennej z języka niemieckiego spisał się na medal i kolejny raz pokazał mi, że na dziewczyny z IIIb to ja zawsze mogę liczyć;)
Dziewczyny, bardzo Wam dziękuję i już nie mogę się doczekać kolejnej odsłony;-)

Deutschlerner stellen sich vor

Jednym z elementów naszych lekcji z języka niemieckiego jest możliwość przedstawienia siebie na blogu Pana Łukasza Tyczkowskiego, dzięki której możecie stać się "sławni";-)
Na czym to polega?
Pan Łukasz Tyczkowski ma u siebie na blogu takie fajne miejsce zarezerwowane dla uczących się języka niemieckiego, aby mogli na każdym poziomie zaawansowania wykazać się swoimi umiejętnościami językowymi i przedstawić swoją osobę innym, oczywiście w języku niemieckim! Jest to świetny pomysł, ja kiedyś nie miałam takiej możliwości. Dlatego zachęcam Was do korzystania z "dobrodziejstw technologicznych" dzisiejszych czasów, wykorzystując je w celach edukacyjnych;)
Na blogu o języku niemieckim przedstawiły się już: Nikoletta Kulik, Patrycja Klimosz, Kasia Stania i niedawno również Hania Holeksa.
Ucząc się języka obcego najlepiej czynić to jak najczęściej praktycznie, a warto zacząć właśnie od przedstawienia się na blogu - dzięki temu możecie być dumni sami z siebie, bo Wasza nauka jest doceniana także przez innych oraz mieć satysfakcję, że zachęcacie innych do podejmowania tego typu działań.
Ja oczywiście z niecierpliwością czekam na innych, a już obecnym nie pożałuję odpowiednich ocen w dzienniku;-) Tutaj znajdziecie wypowiedzi dziewczyn.

grafika: http://sxc.hu

kreatywne zadanie domowe


Nie wiem, jak to jest u Was, ale dla mnie moje zadania domowe zawsze były oklepane, dlatego, będąc uczennicą, bardzo się cieszyłam, jeśli zadanie było nietypowe, łamiące schematy i to mnie wtedy jeszcze bardziej motywowało do wykonania tego zadania w najbardziej "inny" sposób. I zdradzę wam, że tak mi zostało do dziś, pomimo, że role się trochę odwróciły - teraz nie tylko lubię wykonywać "inne" zadania, lubię je przede wszystkim oglądać i oceniać oraz przekonywać Was i motywować do odrabiania zadań domowych w ten właśnie sposób, jeśli to tylko jest możliwe! Młody człowiek nawet nie zdaje sobie sprawy, jakie pokłady kreatywności posiada, a ja uwielbiam po prostu podziwiać, jak powoli je odkrywacie i budzicie się z tego "monotonnego snu". Jednym z takich zadań domowych była praca Dominiki Piętki i Julki Wolak na temat "Mein Tag im Perfekt". Dziewczyny pobiły wszystkich, którzy oddali prace, tworząc rewelacyjny filmik o swoim dniu. Urzekły mnie swoją pomysłowością, mobilizacją, zacięciem. Oczywiście pojawiły się błędy gramatyczne, ale są one do skorygowania i omówienia. Bardzo podobał mi się pomysł z podkładem muzycznym do imprezy disco, na którą wybrały się dziewczyny oraz konsekwentne przeplatanie języka niemieckiego w czasie całego filmiku, co spowodowało, że zadanie ma wymiar bardzo edukacyjny (muzyka, książka z niemieckiego, portal edu-games...). Dziewczyny - kawał dobrej roboty, pierwsze koty za płoty, teraz każde następne zadanie z niemieckiego to będzie dla Was "pikuś" ;-)


grafika: http://office.microsoft.com/pl-pl/images

Konkurs na najlepszy poradnik

Najbardziej właśnie się cieszę, jeśli mogę umieszczać na tym blogu takie właśnie wpisy, jak ten, który za chwileczkę tu się pojawi;)
Główną bohaterką mojego wpisu jest Hania Holeksa z klasy IIb, która postanowiła, że w wakacje weźmie udział w konkursie organizowanym przez znanego nam już wszystkim Pana Łukasza Tyczkowskiego, polegającym na stworzeniu poradnika "Jak uczyć się języka niemieckiego?".

Ale od początku: gdy tylko dotarły do mnie informacje na temat tego konkursu, zaproponowałam Hani udział w nim. Muszę szczerze powiedzieć (napisać), że brałam pod uwagę odmowę, bo przecież w końcu były wakacje. Też kiedyś byłam uczennicą i mniej więcej pamiętam, jaki zapał do nauki mają uczniowie w okresie wakacyjnym. Ale bardzo mile się rozczarowałam, ku mojej ogromnej radości Hania podjęła wyzwanie, natychmiast zgłosiła się do konkursu i zaczęła działać. Z moim małym wsparciem stworzyła fantastyczny poradnik, który posłuży niejednemu uczniowi jako pomoc w nauce, a nauczycielowi jako wsparcie pracy dydaktycznej. Przez cały miesiąc sierpień można było głosować na Hanię nawet 3 razy dziennie. Głosowanie było bardzo burzliwe, a końcówka naprawdę pełna napięcia. Ostatecznie udało się Hani zająć III miejsce, co jest wielkim sukcesem, a nieskromnie powiem, że moim zdaniem jej poradnik był najlepszy ze wszystkich;) Hania włożyła w niego wiele pracy, energii i profesjonalizmu! Gratuluję Haniu!
Poradnik Hani stał się naszym "sposobem na niemiecki" i umieściłam go w gadżetach naszego bloga na dole pod wszystkimi postami. Natomiast szczegółowe informacje dotyczące wyników konkursu znajdziecie klikając w poniższy link:
http://blog.tyczkowski.com/2011/09/wyniki-konkursu-na-najlepszy-poradnik-dla-uczacych-sie-jezyka-niemieckiego/

FISZKI - sposób na efektywniejszą naukę słówek

W związku z faktem, iż wiem jak strasznie nie lubicie wkuwać słówek, postanowiłam przypomnieć Wam o naszej "FISZKOMANII" i tym samym uatrakcyjnić Waszą naukę.
Generator fiszek online, który znajdziecie na stronie quizlet.com umożliwia Wam bardzo przyjazną naukę słownictwa poprzez gry i zabawę, no i w ulubionym przez Was towarzystwie, a mianowicie w towarzystwie internetu, komputera, myszki, gier... W trakcie uczenia się słówek z poszczególnych zestawów możecie czatować ze znajomymi, którzy także należą do grupy. Zapraszam na stronę, zapraszam do naszej grupy NUTELLA i zapraszam do brania udziału w naszych zawodach fiszkomaniaków, w których jak zwykle za pobicie rekordów możecie otrzymać punkty z aktywności. Zobaczcie i wypróbujcie, jak nauka staje się łatwiejsza, przyjemniejsza i efektywniejsza! Kto już spróbował, ten wie!
Dokładne informacje na temat korzystania z tej stronki opisuje Pan Łukasz Tyczkowski na swoim blogu: http://blog.tyczkowski.com/2010/10/fiszki-jako-ciekawy-sposob-na-nauke-nowych-slowek/ . Postępując zgodnie z jego instrukcjami na pewno uda Wam się bez problemu zarejestrować i zalogować. Natomiast, jak się uczyć oraz jak korzystać z zestawu już gotowego dowiecie się ze screencastu.
Życzę skutecznego i przyjemnego uczenia i oby nauka słówka nigdy już nie była Waszą zmorą!!! Do zobaczenia w naszej grupie;-)

grafika: www.quizlet.com